علاقه‌مندی شرکت‌های روسی برای مشارکت در پروژه تاپی

© AFP 2023 / Noah Seelamافغانستان خط لوله گاز «ضد روسیه» TAPI ترکمنستان را به ماجرا مبدل ساخته است
افغانستان خط لوله گاز «ضد روسیه» TAPI ترکمنستان را به ماجرا مبدل ساخته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2022
عضو شوید
الکساندر بلوخین سفیر روسیه در ترکمنستان می‌گوید که شرکت‌های روسی علاقه مند برای مشارکت در اجرای پروژه گازرسانی ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند موسوم به تاپی هستند و فرصت‌های برای انجام این کار دارند.
به گزارش اسپوتنیک، آقای بلوخین در مصاحبه با تاس گفت: "ساخت این خط لوله گاز به هیچ وجه منافع فدراسیون روسیه خدشه‌‌دار نمی‌کند، بنابراین، ما مخالف این پروژه نیستم و برای ترکمنستان در ساخت آن آرزوی موفقیت می‌کنیم. اما در مورد شرکت‌های روسی، آنها علاقه‌مند هستند، و ما هر فرصتی را برای تامین لوله (گاز)، کمپرسور و سایر اجزای این پروژه داریم. در قلمرو ترکمنستان، جایی که خط لوله قبلاً گذاشته شده است، لوله ها توسط شرکت های روسی ما تامین می شد - این یک پروژه 300 میلیون دالری در سال گذشته بود. بنابراین ما علاقه خاصی به این پروژه داریم".
سفیر روسیه در ترکمنستان خاطرنشان کرد که این پروژه سابقه نسبتاً طولانی دارد و یکی از موضوعات اصلی بحث امنیت است. "در شرایط کنونی، طالبان (تحت تحریم سازمان ملل متحد به جهت فعالیت های تروریستی) علناً اعلام کرده اند که از خط لوله گاز حمایت می‌کنند و آماده تامین امنیت آن هستند. اظهارات اظهارت است، اما وضعیت واقعی در کشور یک کمی متفاوت‌تر است، بنابراین، البته انتظار ضمانت 100 درصد سبک‌سرانه است".
بلوخین افزود که ترکمنستان واقعاً مایل است این خط لوله گاز را بسازد، زیرا صادقانه معتقد است که این پروژه نه تنها یک پروژه اقتصادی، بلکه تا حدی اجتماعی است که می‌تواند در افغانستان شغل ایجاد کند.
خط لوله گاز تاپی حدود یک هزار و 800 کیلومتر طول دارد که 750 کیلومتر آن از افغانستان می‌گذرد. ولایات هرات، فراه، هلمند و قندهار در مسیر عبور خط لوله گاز ترکمنستان به کشورهای هند و پاکستان قرار دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала