نماینده پارلمان اروپا قانونی بودن مسدود کردن اسپوتنیک و آر تی در اتحادیه اروپا را زیر سوال برد

© Sputnik / Aleksander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Логотип международного информационного агентства и радио Sputnik на V Восточном экономическом форуме во Владивостоке
Логотип международного информационного агентства и радио Sputnik на V Восточном экономическом форуме во Владивостоке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2022
عضو شوید
هلن لاپورت، نماینده فرانسوی پارلمان اروپا، طی درخواستی از کمیسیون اروپا، موضوع دلایل قانونی مسدود کردن کانال آر تی و خبرگزاری اسپوتنیک در اتحادیه اروپا را مطرح کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در ابتدای ماه جاری، اتحادیه اروپا به عنوان اقدامی تحریمی در رابطه با عملیات ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین که توسط غرب محکوم شد، پخش اسپوتنیک و کانال آر تی را ممنوع کرد.
لاپورت خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا هنگام تصمیم‌گیری درباره مسدود کردن، از رژیم تحریم استفاده کرده است که براساس تصویب‌نامه شورای اتحادیه اروپا در 18 سپتمبر سال 2014 میلادی صادر شده بود.
وی گفت: به این ترتیب، اتحادیه اروپا بر اساس کمبودهای موجود در این رسانه‌ها تصمیم‌گیری نکرده‌است.
این نماینده پارلمان اروپا همچنین پرسید چه اساسی قانونی اجازه اعمال ممنوعیت پخش منابعی را که "تابع مقررات در کشورهای عضو جداگانه هستند" می‌دهد.
لاپورت افزود: آیا کمیسیون اروپا ارزیابی کرده است که روسیه چه اقدامات تلافی جویانه‌ای را می‌تواند انجام دهند، از جمله ممنوعیت پخش شبکه‌های فرانس 24 و رادیو فرانسه و اخراج خبرنگاران آنها از روسیه؟
در حال حاضر دسترسی به حساب‌های اینستاگرام اسپوتنیک در تقریباً 30 کشور اروپایی محدود شده است.
گفتنی است، روسیه بامداد 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند". رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسوولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
در جریان تحولات در اوکراین ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه بانک ها و موسسات مالی روسیه اعمال کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала