وزیر امور خارجه قطر برای گفت و گو درباره وضعیت اوکراین به مسکو سفر می کند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Катара Мухаммед Аль Тани и министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на встрече в Москве
Министр иностранных дел Катара Мухаммед Аль Тани и министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на встрече в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت، که وزیر خارجه این کشور روز یکشنبه به روسیه سفر خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مجید الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در توییترش نوشت: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر امروز یکشنبه به روسیه سفر خواهد کرد و با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور درباره اوضاع اوکراین گفت و گو خواهد کرد.
Зеленский  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
زلنسکی، مکان مذاکرات روسیه و اوکراین را پیشنهاد داد
همانطور که نماینده وزارت امور خارجه قطر افزوده است، رئیس بخش سیاست خارجی این کشور در سفر خود به مسکو "تأیید خواهد کرد که راه حل مسالمت آمیز تنها راه پایان دادن به این بحران است و بر لزوم مضاعف فوری تلاش ها برای رفع این بحران پافشاری می کند.
به گفته ای وی، قطر از تلاش های بین المللی برای ایجاد شرایط برای راه حل مسالمت آمیز مناقشه مطابق با منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی پشتیبانی می کند.
روسیه بامداد روز پنجشنبه (24 فبروری) عملیات نظامی ویژه خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود، که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت، که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند".
رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه همه ای مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورهای جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی‌کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، نیروهای دونتسک و لوهانسک در حال پیشروی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала