جان باختن 20 تن در پی حمله ارتش اوکراین به دونتسک

© Sputnik / Sergei Averin /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащий обследует воронку от взрыва во дворе многоэтажного жилого дома в Донецке, поврежденного в результате обстрела
Военнослужащий обследует воронку от взрыва во дворе многоэтажного жилого дома в Донецке, поврежденного в результате обстрела - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2022
عضو شوید
در پی حمله نیرو های مسلح اوکراین با راکت های "توچکا یو" به جمهوری خلق دونتسک 20 نفر کشته و 26 نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، ستاد دفاع ارضی جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که نظامیان اوکراینی با استفاده از موشک توچکا-یو به این جمهوری حمله کردند.
گفته می‌شود که در پی این حمله 20 نفر کشته و 26 نفر زخمی شدند.
در این گزارش آمده است: "نیرو های مسلح اوکراین بار دیگر از سامانه موشکی تاکتیکی توچکا-یو در مناطق مسکونی دونتسک برای نسل‌کشی غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های مهم غیرنظامی استفاده کردند".
اطلاعات مربوط به قربانیان این حمله تکمیل می‌گردد. داده های که به دسترس رهبری جمهوری قرار گفته بیان می‌دارد که کودکان در جریان این حمله کشته شده اند. مقامات این حمله را یک حمله تروریستی می دانند.
به گفته دنیس پوشیلین، رئیس جمهور دونتسک، این موشک حاوی بمب های خوشه ای بود.
شهردار شهر الکسی کولمزین پیشتر گفته بود که در نزدیکی عمارت دولتی مورد هدف قرار گرفت.
نیروهای جمهوری خلق لوهانسک همچنین از یافتن محل کشتار جمعی غیرنظامیان در منطقه راه آهن پوپاسنیانسکایا خبر دادند.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала