زلنسکی هدف از مذاکرات با روسیه را مشخص کرد

© REUTERS / Umit BektasЗеленский
Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2022
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین، هدف از مذاکرات با روسیه را دریافت "ضمانت های ویژه" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهوری اوکراین، بدون اشاره به اینکه این تضمین‌ها باید چه باشند، تاکید کرد که هدف از مذاکرات با ‌روسیه را کسب "ضمانت‌های مؤثر" می‌داند.
زلنسکی همچنین افزود که وظیفه هیئت اوکراینی در مذاکرات با فدراسیون روسیه، دستیابی به دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.
وی گفت: هدف ما این است که در این مبارزه، در این کار دشوار مذاکره، اوکراین نتیجه لازم را که برای ما ضروری است، دریافت کند. برای صلح، برای امنیت. به طوری که ما تضمین‌های عادی و موثر داشته باشیم، نه مانند بوداپست، نه مانند گذشته.
رئیس جمهوری اوکراین افزود که "ضروری است که صحبت شود." و به عقیده وی، به لطف مذاکرات در اوکراین بود که "بیش از 10" کریدور بشردوستانه افتتاح شده است.
زلنسکی در پیامی ویدیویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: آسمان ما. و طوری که اوکراینی ها می توانند بگویند - این کار می کند، اینها تضمین هستند.
او در مورد چشم انداز مذاکره با پوتین گفت: "این یک داستان دشوار است، یک مسیر دشوار، اما مسیر ضروری است.
زلنسکی در سخنرانی خود در رابطه با مذاکرات با روسیه گفت: "هر روز، نمایندگان هیئت های کشورهای دوکشور به صورت ویدئویی صحبت می کنند. هیئت ما وظیفه روشنی دارد - انجام همه کارها برای برگزاری نشست روسای جمهور، جلسه ای که من مطمئن هستم که مردم منتظر هستند".
وی خاطرنشان کرد که "لازم است صحبت شود"، از جمله به لطف مذاکرات در اوکراین، "بیش از 10" کریدور بشردوستانه فعال شده است، روز یکشنبه بیش از 5000 نفر تخلیه شدند.
سه دور مذاکرات بین فدراسیون روسیه و اوکراین در مورد حل و فصل روابط قبلاً در بلاروس برگزار شده است. در دور دوم، طرفین به تفاهم در مورد تأمین مشترک کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه شهروندان، تحویل غذا و دارو دست یافتند.
لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی، عضو هیئت روسی، روز 13 مارچ (یکشنبه) خاطرنشان کرد که با مقایسه مواضع طرف‌های روسی و اوکراینی در آغاز مذاکرات و امروز، می‌توان در مورد پیشرفت چشمگیر صحبت کرد. پیشرفت در گفتگو می تواند به موضع مشترک طرفین و امضای اسناد تبدیل شود. به گفته وی، امضای این اسناد مبنایی برای کاهش درجه تنش در جریان عملیات ویژه روسیه و نجات جان مردم خواهد بود.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала