هفت نظامی طالب در پنجشیر بازداشت شدند

© Photo / M.Sکوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر
کوتل آستانه کلان ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2022
عضو شوید
مسُولین محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که ۷ تن نظامی طالب در پیوند به شکنجه و قتل یک دکاندار در این ولایت بازداشت شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، ابوبکر صدیق، سخنگوی والی پنجشیر روز دوشنبه، ۲۳ حوت در صحبت با رسانه ها گفت که افراد بازداشت شده، نظامیان اداره محلی این ولایت هستند.
به گفته او، این افراد در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارند و پرونده‌های آنان به‌زودی به دادگاه نظامی ولایت پنجشیر سپرده خواهد شد.
اما شماری از باشنده‌گان این ولایت می‌گویند که برای محو "رفتار خشونت‌بار" نظامیان طالب با مردم عادی، این اقدامات کافی نیست.
Yesterday, mercenary Taliban attacked the bases of the National Resistance Forces in the “Doab” area of “Shotol” district of Panjshir province. As a result of the attack, nine Taliban insurgents, including “Mullah Ezatullah Kandahari”
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
احمدی: نُه طالب به‌شمول ملا عزت‌الله کندهاری در پنجشیر کُشته شد
یک دکاندار که غلام‌ سخی نام داشت، روز شنبه، ۲۱ حوت در روستای "متای" ولسوالی خینج ولایت پنجشیر از سوی نظامیان طالب اداره محلی این ولایت بازداشت شد که پس از شکنجه زیاد جان باخت.
در آن زمان منابع ادعا کرده بودند که این مرد از دکانداران روستایی بود و به هیچ فرد یا گروهی در حکومت گذشته وابسته‌گی نداشت.
پیش از این رویداد، نشر ویدیوی تیرباران نیروهای طالبان بر یک جوان پنجشیری که آموزگار مکتب بود، واکنش های گستره‌ی را در پی داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала