ارتش روسیه در یک روز 11 کیلومتر دیگر در خاک اوکراین پیشروی کرد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationОфициальный представитель министерства обороны РФ генерал-майор Игорь Конашенков
Официальный представитель министерства обороны РФ генерал-майор Игорь Конашенков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو های مسلح این کشور در طول شبانه روز گذشته 11 کیلومتر دیگر در عمق خاک اوکراین پیشروی کرده
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه (14 مارچ) در یک نشست خبری گفت: ارتش روسیه در طول شبانه روز گذشته 11 کیلومتر دیگر در عمق خاک اوکراین پیشروی کرده و به حومه مناطق مسکونی اسلادکویه، وودیانویه، استپنویه، تارامچوک و اسلاونویه رسیده است.
وی افزود: " نیروهای جمهوری خلق لوگانسک که قبلاً سورودونتسک را از شرق و جنوب مسدود کرده بودند، در حومه شمال شرقی شهر با ملی گرایان اوکراینی می جنگند".
سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه گفت: "از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، نیروهای مسلح روسیه 3 هزار و 920 تأسیسات زیربنایی نظامی این کشور را از کار انداخته‌اند که از این تعداد، 180 هدف نظامی تنها طی شبانه روز گذشته مورد اصابت قرار گرفته است."
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала