اوغلو: طالبان هنوز تعهدات خود را عملی نکرده‌اند

امیر خان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2022
عضو شوید
وزیر خارجه ترکیه می‌گوید که طالبان باید تعهدات را به منظور به رسمیت شناختن حکومت این گروه، عملی کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازخبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه می‌گوید که دعوت از هیئت طالبان در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا به معنی این نیست که انقره حکومت طالبان را به رسیمت شناخته است.
اوغلو روز یک‌شنبه (22 حوت) در نشست خبری پایانی مجمع دیپلماسی آنتالیا گفته است که برخی وعده‌های‌ طالبان هنوز عملی نشده‌اند.
او در خصوص رویکرد آنکارا درباره‌ی به رسمیت شناختن طالبان تصریح کرد: " ترکیه برای شناسایی دولت طالبان عجله‌ای ندارد: "مانند همه دنیا می‌خواهیم اقدامات آنان را زیر نظر داشته باشیم".
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2022
دیده درایی متقی در ترکیه؛ کابینه ما فراگیر است
اوغلو در ارتباط به دعوت از امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان به ترکیه گفته است: "افغانستان نیاز دارد، مسائل خود را به جهانیان اعلام کند. ما به همین منظور از آنها برای حضور در این مجمع دعوت کردیم".
امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان به روز شنبه در نشست آنتالیا در مورد افغانستان سخنرانی کرد و از جهان خواست تا برای یک افغانستان از نظر سیاسی با ثبات و از نظر اقتصادی خودکفا تلاش کند و آنها را کمک و همکاری کند.
از حاکمیت دوباره طالبان بر افغانستان فردا سه‌شنبه پانزدهم مارچ هفت ماه می‌شود، اما تا هنوز هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.
طالبان به امید گسترش روابط با جامعه جهانی و در نهایت به رسیمت شاختن حکومت شان، به شرکت در هر کنفرانس بین‌المللی مانند نشست آنتالیای ترکیه ابراز امیدواری کرده اند.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان شرکت هیئت طالبان در این نشست را یک دستاورد خوانده: "در نشست که در آنتالیا صورت گرفت گفتمان بسیار مفید انجام شد و در حاشیه این نشست وزیر خارجه کشور با نماینده‌های کشورهای مختلف نشست‌های دوجانبه داشت که در آن کشورهای مختلف تشویق شدند تا روابط دیپلماتیک خود را با افغانستان برقرار بسازند و همچنین همکاری‌های تجارتی و همکاری‌های مختلف را با ما داشته باشند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала