نمایش فلم مستند در افغان فلم پس از یک وقفه طولانی

© Sputnik / Zakarya Safariپیکر بی‌جان طیبه موسوی کارمند افغان فلم که در نتیجه انفجار جان باخت
پیکر بی‌جان طیبه موسوی کارمند افغان فلم که در نتیجه انفجار جان باخت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2022
عضو شوید
پس از یک وقفه هفت ماهه، افغان فلم روز گذشته از دو فلم مستند "سالنگ" و "پل کمپنی" رونمایی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، پس از یک وقفه هفت ماهه، افغان فلم روز گذشته از دو فلم مستند "سالنگ" و "پل کمپنی" رونمایی کرد و آن‌ها را به نمایش گذاشت. محتوای این مستندها بازسازی و ترمیم شاهراه سالنگ و پل کمپنی استند که در هفت ماه از سوی افغان فلم تهیه شده‌اند.
مولوی جاوید افغان، رییس افغان فلم گفت: "کوشش می‌کنیم برنامه‌های تفریحی تهیه کنیم تا توجه خارجی‌ها را جلب کنیم و آن‌ها به دیدار افغانستان بیاند. در کنار آن چیزی را به مردم نشان بدهیم که در دهه گذشته در کشور اتفاق افتاده است."
در همین حال، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ از سینماگران و فلم سازان خواست تا در راستای نیازمندی‌های جامعه به تولید فلم بپردازند.
جان باختن کارمندان افغان فلم در انفجار کابل؛ کاربران: بنام قوم قبیله و سیاست همدیگر خود را می کشیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
واکنش کاربران به جان باختن کارمندان افغان فلم: بنام قوم و قبیله وسیاست همدیگر خود را می کشیم
در همین حال، اما سینماگران تولید فلم‌های سینمایی را بی‌موسیقی و بی‌حضور بانوان ناممکن می‌دانند.
محمد اعظم همسفر، کارگردان و ممثل گفت: "اگر ما بخواهیم فلم بسازیم، شما می‌دانید که در یک جامعه هم مرد نقش دارد و هم زن نقش دارد. ما نمی‌توانیم فلم و یا سریالی بسازیم که در آن (زن) نقش نداشته باشد."
پیش از این معین وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته بود که ریاست‌های موسیقی و افغان‌فلم در چارچوب این وزارت فعالیت‌های‌ خود را از سر می‌گیرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала