کشف سلاح باستانی در یخچال های طبیعی ناروی

© https://twitter.comکشف سلاح باستانی در یخچال های طبیعی ناروی
کشف سلاح باستانی در یخچال های طبیعی ناروی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2022
عضو شوید
دانشمندان سلاح های شکارچیان باستانی را در کوه ساندگروسکارت ناروی پیدا کردند.
به گزارش اسپوتنیک، گروهی از باستان شناسان در کوه های ساندگروسکارت ناروی سلاح شکارچیان گوزن باستانی را پیدا کرده اند که قدمت آنها به 1700 سال می رسد. نتایج این کشف در مجله Live Science شرح داده شده است.
متخصصان سال هاست که در حال بررسی ذوب یخچال های طبیعی در داخل کوه سندگروسکارت هستند.
محل شکار افراد باستانی در سال 2013 کشف شد، اما به دلیل ذوب شدن سریع یخچال های طبیعی، دانشمندان مجبور شدند تحقیقات را به تعویق بیندازند.
باستان شناسان متخصص عصر یخبندان در ناروی، سلاح ها و مخفیگاه هایی را در کوهی دورافتاده کشف کردند که شکارچیان دوران باستان در انتظار شکار گوزن های شمالی داخل آن مخفی می شدند.
این تیم باستان ‌شناسی در حین بررسی بخشی از قله کوه ساندگروسکارت، پنج پیکان را پیدا کرد که قدمت سه تای آنها به 1700 سال پیش می ‌رسد. محققان همچنین 40 دیواره سنگی را در این منطقه کشف کردند که به شکارچیان کمک می کرد تا از دیدرس گوزن های شمالی پنهان شوند.
شایان ذکر است،این تیم همچنین 77 قطعه شاخ و استخوان گوزن شمالی و 32 تکه چوب خاص را پیدا کردند که می ‌توانستند مانند میله‌ های حصاری در زمین قرار داده شوند تا گوزن‌ های شمالی ترسیده را به سمت کمانداران آماده شکار هدایت کنند. به گزارش سیناپرس، البته چگونگی عملکرد دقیق این سازه ها هنوز به طور کامل مشخص نیست و پژوهشگران در تلاشند آن را درک کنند. محققان قدمت این چوب ها را بین سال های 200 تا هزار پس از میلاد در عصر آهن تخمین زده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала