دور چهارم مذاکرات روسیه و اوکراین آغاز شد

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры
Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2022
عضو شوید
نماینده هیئت اوکراینی گفت که این نشست به صورت ویدئویی برگزار شده است.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل پادولیاک، مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با اعلام این مطلب، افزود که مذاکرات بدون وقفه در قالب ویدئو کنفرانس ادامه خواهد داشت و گروه‌های کاری مدام در حال کار بوده و طیف وسیعی از مسائل نیاز به توجه مداوم و بررسی دارند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز پیشتر گفته بود که مذاکرات روسیه و اوکراین قرار است روز دوشنبه 14 مارچ برگزار شود. به گفته وی، این مذاکرات از طریق کنفرانس ویدئویی انجام خواهد شد.
در عین حال، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی و عضو هیئت روسیه یادآور شد که پیشرفت در مذاکرات بین نمایندگان روسیه و اوکراین می‌تواند به زودی به یک موضع گیری مشترک تبدیل شود.
سه دور مذاکرات بین فدراسیون روسیه و اوکراین در مورد حل و فصل روابط قبلاً در بلاروس برگزار شده است. در دور دوم، طرفین به تفاهم در مورد تأمین مشترک کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه شهروندان، تحویل غذا و دارو دست یافتند.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала