انگلیس با پیامد جدی تحریم های ضد روسیه مواجه شد

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2022
عضو شوید
نشریه‌ای انگلیسی در گزارشی می‌نویسد: توقف عرضه گلوله های سوخت از روسیه باعث افزایش بحران انرژی در بریتانیا خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دیلی تلگراف می نویسد، محدودیت های خرید گلوله های چوبی سوخت روسیه به دلیل تحریم ها، بحران انرژی پیش روی بریتانیا را تشدید می کند.
تا همین اواخر، روسیه تامین‌کننده اصلی گلوله‌های چوبی سوخت که برای گرمایش در بریتانیا استفاده می‌شد، اما اکنون واردکنندگان بریتانیایی فوراً در تلاش هستند تا منابع جایگزینی برای خرید پیدا کنند.
در گزارش این نشریه آمده است، توقف عرضه سوخت‌گلوله از روسیه در بحبوحه تحریم های جدید منجر به افزایش شدید قیمت سوخت برای دارندگان دیگ های سوخت زیستی خواهد شد.
به لطف برنامه حمایتی دولت در سال‌های اخیر، هزاران مالک و تاجر بریتانیایی به سیستم‌های گرمایشی روی آورده‌اند که از این نوع سوخت خاص استفاده می‌کنند.
به گزارش این روزنامه، قیمت گلوله های چوبی در این کشور در حال حاضر بین 25 تا 40 درصد افزایش یافته و به سطح 385 پوند در هر تن رسیده است.
مارک لبوس، رئیس سازمان تجارت شورای سوخت گلوله بریتانیا در مصاحبه ای با روزنامه گفت، اقدامات جایگزین برای بازسازی زنجیره تامین بین المللی به سرعت توسعه می‌یابد.
وی در عین حال خاطرنشان کرد که ممنوعیت خرید چوب گلوله شده روسیه بر عرضه این محصول در سراسر جهان تأثیر خواهد گذاشت. نماینده شورای گلوله بریتانیا هشدار داد: "عواقب آن توسط کشورهای دیگری که اکنون برای دریافت بهترین محصولات از همان تامین کنندگان مبارزه می کنند، احساس خواهد شد."
به گفته لبوس، دولت بریتانیا تلاش خواهد کرد تا تولید داخلی گلوله های چوب را ایجاد کند. وی در پایان گفت: "انگلیس نمی‌تواند میزان سوخت مورد نیاز را تامین کند، بنابراین ما مجبور به واردات حجم قابل توجهی خواهیم بود و به ناچار خود را درگیر بحران فزاینده انرژی خواهیم دید".
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала