واکنش شدید دیده‌بان حقوق بشر از اعدام دسته‌جمعی در عربستان

© Photo / oskemen.infoبی رحم ترین اعدام ها از سراسر جهان
بی رحم ترین اعدام ها از سراسر جهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2022
عضو شوید
دیده‌بان حقوق بشر: اعدام دسته‌جمعی ۸۱ تن در عربستان، "نمایش وحشیانه از حکومت استبدادی" است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، به دنبال نشر گزارش‌ها از بزرگترین اعدام دسته‌جمعی در عربستان سعودی، دیده‌بان حقوق بشر گفته است که سوءاستفاده سیستماتیک و گسترده دستگاه قضایی عربستان سعودی نشان‌دهنده این است که محاکمه هیچ یک از این افراد اعدام‌شده، عادلانه نبوده است.
عربستان سعودی به تاریخ ۱۲ مارچ دست‌کم ۸۱ تن را که ۴۱ تن آنان افراد متعلق به اقلیت مذهبی شیعه در آن کشور بودند، اعدام کرد.
دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی روز سه‌شنبه، ۱۵ مارچ گفته است که بسیاری از شیعیان سعودی در حال گذراندن حبس طولانی‌مدت و در انتظار اعدام هستند.
مایکل پیج، معاون مدیر خاور میانه در دیده‌بان حقوق بشر گفته است: "اعدام دسته‌جمعی ۸۱ مرد عربستان سعودی در این آخر هفته نمایش وحشیانه از حکومت استبدادی این کشور و یک سیستم قضایی بود که عادلانه بودن محاکمه‌ها و احکام آن‌ها را در تردید جدی قرار می‌دهد."
عربستان سعودی سه نظامی اش را به اتهام خیانت اعدام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
عربستان سعودی سه نظامی اش را به اتهام خیانت اعدام کرد
وزارت داخله عربستان سعودی با نشر نام‌های این افراد گفته بود که آنان به دلیل جنایاتی از جمله قتل و ارتباط با گروه‌های تروریستی خارجی و همچنین جرایم جنایی از جمله ترور مقام‌ها و مهاجران اعدام شده‌اند.
به این ترتیب، برخی دیگر به اتهام هدف قراردادن مکان‌های اقتصادی حیاتی، قاچاق سلاح "برای بی‌ثبات کردن امنیت، ایجاد اختلاف و ناآرامی، و ایجاد شورش و هرج‌ومرج"، کشتن افسران پولیس و کاشت ماین محکوم به اعدام شدند.
در میان اعدام شده‌گان، هفت شهروند یمن و یک شهروند سوریه نیز شامل بوده‌اند.
این در حالی است که پیش از این مقام‌های عربستان سعودی تعهد داده بودند که مجازات اعدام برای بیشتر جرایم غیر از توهین به مقدسات اسلامی را محدود کنند.
گفتنی است که اعدام دسته‌جمعی ۸۱ تن در عربستان یکی از بزرگترین اعدام‌های دسته‌جمعی در تاریخ این کشور است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала