روسیه از ایده انتقال مقر سازمان ملل از آمریکا حمایت خواهد کرد

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر Штаб-квартира Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Штаб-квартира Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه: روسیه از ایده انتقال مقر سازمان ملل از ایالات متحده حمایت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر ایلیچف، مدیر دپارتمان سازمان های بین المللی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه از ایده انتقال مقر سازمان ملل از نیویورک به یک کشور بی طرف حمایت می کند.
ایلیچف خاطرنشان کرد که چنین تغییراتی "تنش غیرضروری از روند پیچیده یافتن پاسخ های جمعی برای چالش های جهانی زمان ما" را ممکن دور کند. علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که چنین اقدامی باعث می شود که کار سازمان "کمتر از آنچه اکنون است" سیاسی شود.
این دیپلمات در عین حال تاکید کرد که بر اساس توافقنامه بین سازمان ملل و دولت آمریکا در تاریخ 26 جون 1947 در مورد محل مقر سازمان ملل متحد، مقر سازمان ملل می توان از یک منطقه به منطقه دیگر انتقال داد. این تصمیم فقط با دفتر مرکزی سازمان در نیویورک عملی است.
اعتراض به اقدامات امریکا در مقابل مقر سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2020
اعتراض به اقدامات امریکا در مقابل مقر سازمان ملل
ایلیچف توضیح داد، برای اتخاذ چنین تصمیمی حداقل رضایت اکثریت کشورهای عضو سازمان ملل ضروری است. اما به ویژه به دلیل هزینه های مالی چنین اقدامی، اکنون بسیج آنها غیرواقعی است.
وی تصریح کرد: در سال 2014 بازسازی ساختمان دبیرخانه از جمله سالن مجامع عمومی به پایان رسید که اکنون تمام استانداردهای فنی روز را رعایت می کند.
پیشتر پتر ایلیچف، مدیر بخش سازمان های بین المللی وزارت خارجه روسیه گفته بود که آمریکا از موقعیت کشور میزبان مقر سازمان ملل سوء استفاده می کند. به نظر او ایالات متحده این کار را برای منافع سیاسی انجام می دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала