سفیر روسیه در ایران: دموکراسی غرب یک افسانه است، ما خواستار حکومت فراگیر در افغانستان هستیم

© Photo / Twitter account of Russian Embassy, IRIلوان جاگاریان
لوان جاگاریان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2022
عضو شوید
لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران دموکراسی غرب را یک افسانه خواند و همچنان خواستار حکومت فراگیر در افغانستان شد.
به گزارش اسپوتنیک، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران در گفت‌وگو با روزنامه ایرانی "اعتماد" می گوید که به نظر من اوکراین یک بهانه‌ای بود که تا آنها (امریکا) می‌خواستند از آن بهانه استفاده کنند تا توجه جهانیان را از شکست ننگین خود در افغانستان منحرف کنند.
او تاکید دارد که بیست سال در افغانستان آنان مصرف انجام چی کار بودند، چه کاری کردند برای مردم افغانستان؟ میلیاردها دالر سلاح به این کشور بردند و این ارتش بزرگ و متحدانش از طالبان شکست خوردند.
آقای جاگاریان در خصوص ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفت: "ما خواسته‌های مشخصی از دولت طالبان داریم. ما می‌گوییم حکومت باید فراگیر باشد، احترام به حقوق بشر و احترام به حقوق زنان نیز باید تضمین شود".
Президент РФ Владимир Путин во время обращения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2022
پوتین پایان سلطه غرب بر جهان را اعلام کرد
آقای جاگاریان می افزاید که روسیه خواستار حکومتی در افغانستان است که نمایندگان تمام اقوام در آن در حضور داشتند.
لوان جاگاریان در واکنش به بسته شدن خبرگزاری بین المللی اسپوتنیک و راشا تودی اظهار داشت: "البته بعد از این حوادث اخیر باید گفت این دموکراسی که در غرب است افسانه است. آزادی بیان افسانه است. شما ببینید اسپوتنیک و راشا تودی را ممنوع کردند. همین سلاح‌های بیولوژیکی که در اوکراین کشف شد. این خیلی خطرناک است، می‌خواستند بیماری‌ها را از طریق پرنده‌های مهاجر به روسیه منتقل کنند".
در قسمتی دیگر از صحبت های خود سفیر روسیه تاکید دارد هیچ‌کس نمی‌تواند، ایران و حتی پاکستان حکومت کنونی در افغانستان را به رسمیت بشناسند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала