لاوروف: مذاکرات روسیه و اوکراین به سختی پیش می‌رود

© AFP 2023 / OZAN KOSEМинистр иностранных дел России Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам трехсторонней встречи глав МИД России, Украины и Турции (10 марта 2022). Анталия
Министр иностранных дел России Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам трехсторонней встречи глав МИД России, Украины и Турции (10 марта 2022). Анталия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2022
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه می گوید در مذاکرات با اوکراین امید مصالحه وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می گوید که مذاکرات با اوکراین به سختی پیش می‌رود، اما امید مصالحه وجود دارد.
او گفت: "من بر اساس ارزیابی هایی که مذاکره کنندگان ما انجام داده اند، می گویم، آنها بیان می کنند که مذاکرات به دلایل آسان پیش نمی‌رود، امیدی به مصالحه وجود دارد".
Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.03.2022
هیئت اوکراینی: مذاکرات با روسیه ادامه پیدا می‌کند
قابل ذکر است که در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала