هند بدون روغن نباتی مانده است

© Sputnik / Sergei Vinyavski /  مراجعه به بانک تصاویر Производство растительного масла в Ростовской области
Производство растительного масла в Ростовской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2022
عضو شوید
هند به دلیل عملیات ویژه روسیه در اوکراین با کمبود روغن گل آفتاب پرست مواجه شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از الجزیره، پس از عملیات ویژه ای روسیه در اوکراین، اکنون هند با کمبود روغن گل آفتاب پرست مواجه شده است.
هند 90 درصد از این محصول را از روسیه و اوکراین وارد می کند، در شرایطی که عملیات ویژه ای روسیه در اوکراین جریان دارد، عرضه روغن گل آفتاب پرست به حالت تعلیق درآمده است.
ویژگی خطرناک روغن پالم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
ویژگی خطرناک روغن پالم
هندی ها سالانه 25 میلیون تن روغن خوراکی مصرف می کنند که 55 درصد آن را هند از کشورهای دیگر وارد می کند. روغن در هند نه تنها در مواد غذایی، بلکه در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می شود.
تا مارچ 2021، هند 13.3 میلیون تن روغن به ارزش بیش از 1.5 میلیارد دالر خریداری کرده است. پیش از این، مقامات تلاش کردند تا تولید روغن را در داخل کشور آغاز کنند، اما موفق نشدند: از سال 2017، قیمت ها دو برابر شده است. بر اساس گزارش انجمن حلال هند (SEAI)، از نوامبر 2021 تا فیبروری 2022، هند 843 تن روغن گل آفتاب پرست وارد کرده است که 85 درصد آن از اوکراین، 14 درصد از روسیه و مابقی از آرژانتین بوده است. هند برای اینکه بدون روغن نماند و از کمبود آن جلوگیری کند، قصد دارد عرضه روغن های نخل و سویا را افزایش دهد، اما قیمت این محصولات نیز در بازار بین المللی 20 درصد افزایش یافته است. با این حال، سوداکار دسای، رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن نباتی هند (IVPA)، مطمئن است، که مصرف کنندگان نباید نگران باشند: هند قصد دارد در 45 روز آینده خرید روغن را از امریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی افزایش دهد. افزون بر این، فصل گذشته کشور برداشت بی سابقه ای از شرشم را جمع آوری کرد که برای تولید روغن شرشم استفاده می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала