وزارت دفاع روسیه: سرویس امنیت اوکراین با پشتیبانی غربی ها در حال آماده سازی یورش کیمیاوی است

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель министерства обороны России генерал-майор Игорь Конашенков на брифинге об обстоятельствах крушения Ил-20 ВКС России у побережья Сирии
Официальный представитель министерства обороны России генерал-майор Игорь Конашенков на брифинге об обстоятельствах крушения Ил-20 ВКС России у побережья Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از آماده سازی سرویس امنیت اوکراین با پشتیبانی غربی ها برای یورش کیمیاوی بر غیرنظامیان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: سرویس امنیت اوکراین با پشتیبانی غرب در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز با استفاده از مواد سمی در برابر غیرنظامیان است.
وی گفت: "هدف از این اقدام تحریک آمیز متهم کردن روسیه به استفاده از جنگ افزار کیمیایی در برابر مردم اوکراین است".
Официальный представитель министерства обороны России генерал-майор Игорь Конашенков на брифинге об обстоятельствах крушения Ил-20 ВКС России у побережья Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
وزارت دفاع روسیه: اوکراین در حال آمادگی برای بکارگیری از مواد کیمیایی است
نماینده وزارت دفاع روسیه افزود: یگان‌های روسی درگیر در عملیات ویژه نظامی، جنگ افزار کیمیایی ندارند و نمی‌توانند داشته باشند، زیرا روسیه برخلاف امریکا مدت‌هاست که با از بین بردن کامل ذخایر این سلاح‌ها به تعهدات بین‌المللی خود عمل کرده است.
کوناشنکوف تاکید کرد، که برای سرکوب هرگونه تحریک ملی گرایان اوکراینی، پرسنل نظامی روسیه در قلمرو آزاد شده کنترل ساختارهای خطرناک را در دست گرفته و امنیت آنها را تضمین می کنند. اضافه می کنم که در میان اسناد رزمی که توسط ما در تیپ 4 گارد ملی اوکراین ضبط شده است، نقشه دقیقی از خاک اوکراین با اشیاء مشخص شده روی آن و انواع مواد سمی ذخیره شده وجود دارد. بنابراین، هرگونه تلاش برای تحریک سرویس امنیت اوکراین با استفاده از مواد سمی ناگزیر آشکار خواهد شد".
این نخستین تحریک از این نوع در اوکراین نیست. پیش از این، واحدهای روسی کنترل نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را به دست گرفتند، گاردهای شبه نظامی محلی سلاح های خود را زمین گذاشتند و به خانه رفتند. پس از آن، ایستگاه مورد حمله ناسیونالیست های اوکراینی قرار گرفت، اما آنها به عقب رانده شدند. هفته گذشته ملی‌گرایان یکی از ساختمان‌های انستیتوی فیزیکی و فنی در خارکف را منفجر کردند، در این مرکز علمی یک تاسیسات هسته‌ای آزمایشی وجود دارد. قبل از این، مقامات کیف تلاش کردند تا یک تحریک در نیروگاه هسته ای زاپوریژیا سازماندهی کنند. خرابکاران اوکراینی به واحدی از گارد ملی که در حال گشت زنی در قلمرو بود، حمله کردند. از پنجره های مجتمع آموزشی، واقع در خارج از نیروگاه، آتش سنگین از سلاح های سبک بر روی روس ها گشوده شد. در پاسخ، نقاط تیراندازی رادیکال ها سرکوب شد. همانطور که در وزارت دفاع مشخص شد، گروه خرابکاران هنگام خروج از ساختمان، آن را به آتش کشیدند. پس از آن، مقامات اوکراینی به تاسیساتی که برق نیروگاه هسته ای چرنوبیل را تامین می کنند، حمله کردند. منبع تغذیه از قلمرو بلاروس بازسازی شد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه (24 فبروری) عملیات نظامی ویژه خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود، که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت، که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند".
رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه همه ای مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورهای جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی‌کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، نیروهای دونتسک و لوهانسک در حال پیشروی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала