از زمان آمدن طالبان 578 رسانه در افغانستان تعطیل شده‌اند

© Photo / Government Media and Information CenterАфганские СМИ
Афганские СМИ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
عضو شوید
بر اساس گزارش مشترک انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان و مرکز خبرنگاران افغانستان، صدها خبرنگار مرد و زن پس از سقوط جمهوریت کشور را ترک و 578 رسانه فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، همزمان با روز ملی خبرنگار، نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران در گزارشی، اعلام کردند که پس از تسلط طالبان در افغانستان، خشونت‌ها علیه خبرنگاران افزایش یافته و فضای کار رسانه‌ای محدودتر شده است.
در گزارش مشترکی که روز (چهارشنبه 25 حوت)، از سوی انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان و مرکز خبرنگاران افغانستان نشر شده، آمده است که خشونت‌ها علیه خبرنگاران در حکومت طالبان دوبرابر شده است.
در این گزارش، آمده است که در سال روان خورشیدی، 117 مورد خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان ثبت شده که از این میان، 33 مورد خشونت در زمان حکومت اشرف غنی و 66 مورد دیگر در زمان حاکمیت طالبان ثبت شده است.
بر اساس گزارش نهادهای حامی خبرنگاران، در سال روان خورشیدی، همچنان چهار خبرنگار و کارمند رسانه‌ای به شمول یک خبرنگار خارجی در کابل و برخی از ولایت‌های دیگر کشته شدند.
با این حال، در گزارش آمده است که به دنبال تسلط طالبان و وخیم‌ترشدن وضعیت امنیتی و اقتصادی، 578 رسانۀ تصویری، صوتی، چاپی و اینترنتی از فعالیت باز مانده است. در گزارش، آمده است که 30 درصد رسانه‌های فعال در افغانستان نیز در آستانۀ بسته‌شدن قرار دارند.
آزارهای جنسی زنان و دختران در رسانه‌های افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2021
گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز؛ بیشترین آسیب به خبرنگاران زن
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала