ایلان ماسک تاریخ اولین فرود انسان به مریخ را پیش‌بینی کرد

© AP Photo / Ringo H.W. Chiuرمز وای فای جهانی افشا شد
رمز وای فای جهانی افشا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
عضو شوید
میلیاردر آمریکایی در جدیدترین پیش‌بینی خود از قدم گذاشتن انسان بر روی سیاره سرخ می‌گوید: سال 2029 این اتفاق رخ خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت فضایی "اسپیس ایکس" در پاسخ به سوالی که چه زمانی ممکن است اولین سفر انسان به مریخ انجام شود، به صورت مختصر نوشت: "2029".
اما این تاریخ برای فرود ما روی مریخ ممکن است خیلی خوش‌بینانه باشد.
این پیش‌بینی، چندمین پیش‌بینی میلیاردر آمریکایی متولد آفریقای جنوبی و مدیر عامل شرکت فضایی تجاری پیشروی "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) است. وی در دسامبر سال 2021 به مجله "تایم" گفته بود که اگر انسان‌ها در عرض پنج سال آینده روی مریخ فرود نیایند، شگفت‌زده خواهد شد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که پیش‌بینی‌های ماسک معمولاً اشتباه هستند. به عنوان مثال، در سال 2016 او پیش‌بینی کرد که انسان‌ها در سال 2026 به مریخ می‌رسند، تاریخی که اکنون تعداد کمی از مردم آن را واقعی می‌دانند. حتی سال 2029 بلندپروازانه به نظر می‌رسد، و هنوز کار زیادی برای هموار کردن راه برای چنین ماموریت جسورانه‌ای باید انجام شود.
با توجه به تایید مقررات، Starship می‌تواند اولین پرواز آزمایشی خود را در یکی دو ماه آینده انجام دهد، با یک ماموریت موفقیت‌آمیز که آن را در مسیر فرود روی ماه در سال‌های آینده قرار می‌دهد، قبل از اینکه هر گونه سفری به سیاره قرمز انجام شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала