تمام شدن پول در امریکا برای مبارزه با بیماری همه‌گیر کووید

© REUTERS / Lucas JacksonThe spread of the coronavirus disease (COVID-19) in New York
The spread of the coronavirus disease (COVID-19) in New York - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
عضو شوید
کاخ سفید از کنگره امریکا خواست 22.5 میلیارد دالر دیگر برای مبارزه با بیماری همه‌گیر ویروس کرونا اختصاص دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، این بودجه برای خرید واکسین‌ها و تامین همه چیزهای لازم برای سیستم مراقبت‌های صحی مصرف خواهد شد.
مقامات دولت بایدن نگرانند که به زودی با موج جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا مواجه شوند. آخر علیرغم اینکه از جنوری سال 2022 میزان بروز کووید در ایالات متحده به طور پیوسته کاهش یافته، وضعیت اپیدمیولوژیک در اروپا و چین دوباره بدتر شده است.
مقامات امریکا برای جلوگیری از موج جدید کووید-19، به پول نیاز پیدا کرده‌اند . با این حال، هفته گذشته مجلس نمایندگان قانونی برای کاهش 15 میلیارد دالری هزینه مبارزه با ویروس کرونا تصویب کرد. به همین دلیل، دولت می ترسد که وقت کافی برای خرید دوزهای کافی واکسین، داروهای ضد ویروسی و موارد دیگر نداشته باشد. علاوه بر این، ایالات متحده باید هزینه های تحقیقات در مورد ماهیت کووید-19 را کاهش دهد.
با این حال، جناح جمهوری‌خواه در پارلمان از تخصیص بودجه اضافی امتناع می ورزد: مجلس نمایندگان پیشنهاد کاهش بودجه برای دولت های ایالتی و محلی برای را دریافت "پول کووید" مطرح کرده است.
اوج گیری تعداد موارد ابتلا به سویه امیکرون در ایالات متحده امریکا در ابتدای امسال رخ داد. 11 جنوری، امریکا یک "رکورد جهانی" جدید برای بروز این ویروس ثبت کرد: 1.13 میلیون نفر در یک روز به ویروس کرونا مبتلا شدند. کودکان زیر پنج سال به شدت تحت تاثیر فشار امیکرون قرار گرفتند و موارد بستری شدن در شفاخانه ها طی تنها در یک هفته 80 درصد افزایش یافت.
A medical staff wearing protective gear administers tests for the coronavirus disease (COVID-19) at a test facility, in a tent outside the Skane University Hospital in Lund, Sweden. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2022
شیوع سویه دلتاکرون در اروپا
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала