نخستین محموله تجاری هند از راه افغانستان به ازبیکستان ارسال شد

© Photo / IndianEmbKabulششمین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از بندر چابهار بارگیری شد
ششمین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از بندر چابهار بارگیری شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
عضو شوید
نخستین محموله تجاری هند از راه پاکستان و افغانستان به ازبکستان ارسال شد. اگرچه این محموله، کالای شخصی یک تاجر هندی است، اما برای اولین بار چهار کشور را به هم وصل می‌کند. مقامات طالبان از این اقدام استقبال کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان اینترنشنال، موترهای باری با 140 تن محموله که بیشتر آن شکر تولید هند است، روز چهارشنبه از کابل به سمت شهر مرزی ترمذ و بعد تاشکند ازبکستان حرکت کردند.
مولانا ظاهر، سخنگوی طالبان در وزارت تجارت و صنایع افغانستان به رسانه‌ها گفته که این موترها یک روز پیش‌تر از مرز تورخم به کابل رسیده بودند.
این محموله تجاری اوایل ماه روان میلادی، از شهر بمبئی بارگیری شد و به شهر بندری کراچی منتقل گردید. یک مقام پاکستانی گفته که این محموله در چارچوب توافق اخیر ترانزیت تجاری بین اسلام‌آباد و تاشکند، به موترهایی به مقصد ازبکستان منتقل گردید.
شوکت میرزایویف، رئیس‌جمهور ازبکستان تقریبا دو هفته پیش در یک دیدار دو روزه از اسلام‌آباد، چندین توافقنامه دوجانبه را با مقامات پاکستانی امضا کرد.
با این حال، یک مقام پاکستانی به صدای امریکا گفته که نخستین محموله تجاری از طریق پاکستان، شخصی بوده و حکومت‌های هیچ یک از چهار کشور در آن دخیل نبوده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала