دیدار فرستاده ویژه اتحادیه اروپا با کرزی و عبدالله

© Photo / facebook account of dr abdullah abdullahدیدار عبدالله عبدالله با حامد کرزی
دیدار عبدالله عبدالله با حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه ملی دولت سرنگون‌شده با توماس نیکلاسون؛ نمایندهٔ ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در کابل دیدار کرد. دفتر حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین نیز از دیدار او با نیکلاسون خبر داده‌است.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی دولت سرنگون‌شده افغانستان در صفحه فیسبوک خود از دیدارش با توماس نیکلاسون؛ نماینده‌ ویژه اتحادیه اروپا خبر داده است.
او افزوده‌است که در این دیدار درباره‌ اوضاع جاری در کشور، تامین ثبات دایمى و فراهم‌شدن شرایط بهتر زندگى برای مردم افغانستان بحث ‌و تبادل نظر صورت گرفت.
این در حالی‌ است دیروز (چهارشنبه 25 حوت) دفتر مطبوعاتی حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین هم با نشر اعلامیه‌ای گفته‌بود که او با توماس نیکلاسون و هیات همراه‌اش در کابل دیدار کرده‌است.
حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین کشور در این دیدار با نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان، ضمن قدردانی از کمک‌های این اتحادیه برای افغان‌‌ها، بر گسترش همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان، به‌خصوص در بخش بهبود تعلیم و تحصیلات عالی برای دختران و پسران افغان تاکید کرد.
توماس نیکولاسون؛ نماینده‌ ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان، چهار روز پیش در واکنش به گفته‌های امیرخان متقی؛ وزیر خارجه طالبان که گفته‌بود خارجی‌ها نباید نظام سیاسی مورد نظر خود را افغانستان تحمیل کنند، گفت که تنها مردم افغانستان می‌توانند در مورد نوع حکومت‌شان تصمیم بگیرند و طالبان باید این حق را به رسمیت بشناسند.
نماینده ویژه اتحادیه اروپا، روز شنبه 21 حوت در صفحه توییترش خطاب به سرپرست وزارت امور خارجه طالبان نوشت: "بگذارید مردم تصمیم بگیرند و هیچ حکومت یا شکل حکومتی نباید بر مردم افغانستان تحمیل شود."
این در حالی‌ است که امیرخان متقی‌ در نشست دیپلماسی آنتالیا گفته‌بود که حکومتی با سبک خارجی نباید بر مردم افغانستان تحمیل شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала