طالبان: استادان دانشگاه حجاب شرعی را رعایت و روی‌های شان را نیز پنهان کنند

© Photo / Facebook account of moheafحجاب
حجاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
عضو شوید
شورای ریاست دانشگاه کابل با ابراز نارضایتی از حجاب دختران دانشجو، از کارمندان و استادان زن دانشگاه کابل خواسته است که حجاب شرعی را رعایت و رو های شان را نیز پنهان کنند.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس دانشگاه کابل که توسط طالبان (ممنوع در روسیه) منصوب شده بود، به معلمان زن و کارمندان دانشگاه دستور داد که در داخل صنف ها و در قلمرو دانشگاه حجاب شرعی را رعایت کنند.
این حکم در نامه‌ای از سوی اسامه عزیز، رئیس دانشگاه به شورای استادان ریاست دانشگاه کابل شده است.
در مکتوبی‌که به شورای رهبری دانشگاه کابل ارسال شد، آمده است که استادان و کارمندان حجاب شرعی را رعایت و روی‌های شان را نیز پنهان کنند.
زنان معترض در کابل. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
زنان معترض در کابل: "زن‌ستیزی برنامه است، حجاب یک بهانه است" + ویدئو
در مکتوب هم‌چنین ذکر شده که شماری از دانشجويان در صنف‌ها حاضر نشده، در صحن دانشگاه با هم عکس می‌گیرند و به قصه می‌پردازند در حالی‌که استاد در صنف در حال تدریس می‌باشد.
در این نشست تأکید شده است که جلو ورود تلفن‌های هوشمند دانش‌آموزان دختر در دروازه‌های داخلی گرفته شود.
این در حالی‌ست که پیش از این نیز در مکتوبی‌که از جلسه‌ شورای رهبری این دانشگاه نشان می‌داد که شورای رهبری این دانشگاه از نحوه‌ پوشش و‌ "حجاب" دختران دانشجو ناراض اند.
در این مکتوب آمده بود: "طوری که دیده می‌شود برخی از دختران با لباس‌های به دانشگاه می‌آیند که نه‌تنها شایسته‌ یک دختر مسلمان نیست، بلکه غربی‌ها نیز چنین لباسی‌هایی را نمی‌پوشند."
در مکتوب هم‌چنین به نقل از اسامه عزیز، رییس دانشگاه کابل ذکر شده بود که پوشیدن پتلون و چپن به هیچ‌وجه حجاب تلقی نمی‌شود.
رییس دانشگاه کابل گفته بود همه‌ استادان وظیفه دارند تا چند دقیقه‌ای اول ساعات درسی را برای ترغیب دانشجويان به رعایت حجاب اسلامی اختصاص دهند.
اسامه عزیز گفته بود شمار اندکی وجود دارند که نه‌ تنها خود پوشیدن حجاب را مراعات نمی‌کنند، بلکه دیگران را نیز به بی‌حجابی تشویق می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала