پاسخ آمریکا به درخواست کی‌یف در خصوص منطقه پرواز ممنوع؛ هیچ علاقه‌ای به آغاز جنگ جهانی سوم نداریم

© AFP 2023 / Saul LoebОфициальный представитель Белого дома Джен Псаки
Официальный представитель Белого дома Джен Псаки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید بار دیگر اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا با درخواست کی‌یف برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در اوکراین مخالف است.
به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید درباره احتمال ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین اظهار نظر کرد. او اظهار داشت که ایالات متحده نمی خواهد درگیر جنگ جهانی سوم شود.
به گفته وی یالات متحده آمریکا با درخواست مقامات کی‌یف مبنی بر برقراری منطقه پرواز ممنوع در اوکراین مخالف است.
سخنگوی کاخ سفید امتناع واشنگتن را با منافع امنیت ملی آمریکا مرتبط دانست
او گفت: "همانطور که ما قبلاً هم اعلام کردیم منطقه بدون پرواز آمریکا و ناتو را ملزم می کند که هواپیماهای روسیه را ساقط کنیم، ما علاقه ای به درگیر شدن در جنگ جهانی سوم نداریم".
با این حال، ساکی تصریح کرد که ایالات متحده تفاوتی بین مناطق پرواز ممنوع بشردوستانه و نظامی در اوکراین نمی بیند، زیرا هر دو گزینه منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد.
Президент Украины Владимир Зеленский во время обращения к нации - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2022
زلنسکی به امریکا: سیستم دفاع هوایی در اختیار اوکراین قرار دهید
بر اساس این گزارش، جن ساکی همچنین با تصمیم برخی کشورهای اروپایی برای اعطای جنگنده به اوکراین، مخالفت کرد و گفت: آمریکا تصمیم خود مبنی بر غیرممکن بودن انتقال جنگنده‌های میگ 29 به اوکراین را تغییر نداده است.
این اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حتالی مطرح می‌شود که روز گذشته (سه‌شنبه 16 مارچ) ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در جریان سخنرانی مجازی خود در کنگره آمریکا بار دیگر خواهان وضع منطقه پرواز ممنوع بر فراز کشور خود شد.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала