مسدودشدن سفارت و دو قنسولگری افغانستان در امریکا

© https://twitter.comسفارت افغانستان در واشنگتن
سفارت افغانستان در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
عضو شوید
سفارت و نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در ایالات متحدۀ امریکا مسدود شد. سفارت افغانستان در شهر واشنگتن و دو قنسولگری افغانستان در شهرهای نیویورک و لاس‌آنجلس امریکا موقعیت دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات‌روز، عبدالهادی نجرابی، معاون سفارت افغانستان در گفته است که مراسم مختصری به‌منظور تحویل‌دهی این سفارت به وزارت خارجه‌ امریکا چاشت روز (چهارشنبه، 25 حوت) به وقت محلی در مقر سفارت انجام شده است.
پیش از این یک منبع در سفارت افغانستان در واشنگتن گفته بود که این سفارت به‌دنبال مسدودشدن حساب‌های بانکی‌اش در آستانه‌ی تعطیلی کامل قرار گرفته است.
او همچنین گفته بود که سی‌تی بانک در هماهنگی با وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجۀ ایالات متحده اقدام به بستن حساب‌های بانکی این سفارت کرده است.
با این حال، عبدالهادی نجرابی گفته است که ممکن است سفارت افغانستان در کانادا خدمات قنسولی را برای شهروندان افغانستان مقیم ایالات متحده ارایه کند، اما به‌گفتۀ او، این تصمیم تا کنون نهایی نشده است.
طبق یک گزارش نیویورک تایمز، حدود 100 نفر در سفارت و قنسولگری‌های افغانستان در امریکا کار می‌کردند که از این میان، 25 نفرشان تا کنون در امریکا درخواست اقامت نداده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала