چین به "جنون آشکار" غرب اشاره کرد

© AFP 2023 / FRED DUFOURВид на город Пекин, фото из архива
Вид на город Пекин, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
عضو شوید
روزنامه چینی گلوبال تایمز در مقاله‌ای می‌نویسد که بحران ناتو در اوکراین "جنون آشکار" کشورهای غربی را در عرصه سیاست بین‌الملل نشان داده است.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه خاطرنشان می‌شود که وضعیت اوکراین حاکی از افزایش و تشدید انحراف از هنجار در جامعه بین‌المللی است که تحت اجبار ایالات متحده و متحدانش عمل می‌کند. به گفته این روزنامه چینی "ناتو بر کشورهای دیگر فشار می‌آورد تا به اتحاد علیه روسیه بپیوندند. این غیر منطقی و بسیار مبتذل است".
در 15 مارچ، گلوبال تایمز نوشت که حمایت نظامی ایالات متحده از اوکراین نشان‌دهنده تمایل امریکایی‌ها به طولانی کردن بحران در این کشور تا زمانی که ممکن است، می‌باشد. نویسنده این مقاله در مورد تضادهای امریکا و اروپا بر سر اوکراین صحبت کرد. خاطرنشان می‌شود که روسیه و کشورهای اروپایی در حال انجام تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران در اوکراین هستند، در حالی که ایالات متحده در پی "پمپ کردن" کی‌یف با تسلیحات است.
پیش از این، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفته بود که امریکا در حال تلاش برای ایجاد اتحادیه مشابه ناتو در منطقه هند و اقیانوسيه است. وی خاطرنشان کرد: این استراتژی واشنگتن با هدف حفظ نظام هژمونیک با نقش مسلط امریکا است و این به نوبه خود بر همکاری های منطقه‍ای ضربه وارد می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала