روسیه: آمریکا در آزمایشگاه های مخفی خود در اوکراین انتقال بیماری از طریق خفاش را مطالعه می‎‌کرد

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудник лаборатории готовит препарат
Сотрудник лаборатории готовит препарат - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه می‌گوید، ایالات متحده در آزمایشگاه بیولوژیکی خود در شهر خارکف اوکراین موارد انتقال بیماری های عفونی از طریق خفاش ها به افراد را مورد آزمایش قرار می‌داد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در یک نشست خبری گفت: ایالات متحده و کشورهای ناتو در حال اجرای یک پروژه مخفی در اوکراین برای مطالعه انتقال بیماری های عفونی از طریق خفاش ها به انسان هستند.
کوناشنکوف گفت: ما اسنادی داریم که وجود این برنامه را در آزمایشگاه های اوکراین ثابت می کند".
او گفت "کارکنان این آزمایشگاه ها در اوکراین اسنادی به ما دادند که نشان می دهد اوکراین بنا به درخواست آمریکایی ها در حال ارسال مواد بیولوژیکی به کشورهای دیگر است".
او توضیح داد که متخصصان نیروهای روسی حفاظت از تشعشعات شیمیایی و بیولوژیکی روی اسناد به دست آمده کار می کنند.

کوناشنکوف افزود "برنامه آمریکا این است که موسسه دامپزشکی خارکف به عنوان بخشی از یک پروژه آمریکایی،پاتوژن های خطرناک را از طریق پرندگان وحشی مهاجر در مسیر اوکراین و روسیه و کشورهای همسایه پخش کند".
این مسئول روس تاکید کرد "این اسناد نشان می دهد که آزمایش هایی روی چندین نمونه ویروس کرونا در آزمایشگاه های آمریکایی در اوکراین انجام شده است".
وی تصریح کرد، این طرح ها در نزدیکی مرزهای روسیه - در نواحی سواحل دریای سیاه و قفقاز - در حال انجام است. این پروژه با مشارکت نه تنها آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین، بلکه همچنین آزمایشگاه‌های بیولوژیکی گرجستانی تحت کنترل پنتاگون با همکاری مؤسسه پلی‌تکنیک ویرجینیا و سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده اجرا می‌شود.
پیشتر نیز، "واسیلی نبنزیا" نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، به اعضای شورای امنیت هشدار داد که عوامل بیماری‌زای خطرناک می‌توانند از مرزهای اوکراین درز پیدا کرده و در سراسر اروپا پخش شوند و از اتحادیه اروپا خواسته است که این احتمال شوم را در نظر بگیرد.
وی همچنین افزود که روسیه به جامعه بین المللی در مورد خطر سرقت مواد زیستی از آزمایشگاه‌های اوکراین توسط تروریست‌ها هشدار داده است.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала