انگلستان از ترس روسیه، سامانه موشکی ضد هوایی به پولند می‌فرستد

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر آزمایشات سامانه اس 500 در سوریه
آزمایشات سامانه اس 500 در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2022
عضو شوید
وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد لندن به پولند سامانه موشکی می‌فرستد تا از خود در برابر روسیه دفاع کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌ها، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد کشورش برای دفاع از خود و ترس از روسیه به پولند سامانه ضد موشکی می‌فرستد.
والاس در سفر به ورشو گفت، سامانه دفاع موشکی میان‌برد "اسکای سابر" را به همراه صد نفر پرسنل به لهستان می‌فرستد این کشور را از "تهاجم" احتمالی روسیه محافظت کند.
از سوی دیگر، به نوشته خبرگزاری "رویترز"، والاس روزگذشته (پنجشنبه) دستور داده تحقیقاتی درباره تماس جعلی "نخست‌وزیر اوکراین" با او انجام شود.
انگلستان: روسیه یک تهدید بزرگ است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
انگلستان: روسیه یک تهدید بزرگ است
وزیر دفاع انگلیس روز گذشته گفت: "فردی تلاش کرد خود را نخست‌وزیر اوکراین جا زده و با من در تماسی گفت‌وگو داشته باشد. او چند سوال گمراه‌کننده پرسید و هنگامی که به او مشکوک شدم تماس را قطع کردم.
والاس فوراً روسیه را به ترتیب دادن این تماس متهم کرده و گفت باید مشخص شود چطور اجازه داده شده این تماس با وی برقرار شود.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала