مسکو تضمین امنیت مشترک برای روسیه، اوکراین و اروپا را می خواهد

© REUTERS / Remo CasilliМинистр иностранных дел России Сергей Лавров
Министр иностранных дел России Сергей Лавров  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2022
عضو شوید
لاوروف: ما می خواهیم تضمین های امنیتی داشته باشیم که برای فدراسیون روسیه، اوکراین و اروپا مشترک باشد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو می خواهد تضمین های امنیتی دریافت کند که هم برای روسیه و هم برای اوکراین و تمام اروپا مشترک باشد.
لاوروف افزود: "هدف از این عملیات حفاظت از اتباع غیرنظامی است که به مدت هشت سال متواتر کشته می‌شدند، به آنها تیراندازی می‌شد. دیگر اینکه هدف غیرنظامی کردن اوکراین، این است که دیگر چنین تهدیدی از خاک اوکراین وارد نشود و همچنین تأمین امنیت مهم است. ضمانت‌های که مبتنی بر اصل امنیت مشترک غیرقابل تقسیم برای اوکراین، روسیه و همه کشورهای اروپایی است، ما سال‌هاست که این را ارائه کرده‌ایم."
اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2015
تعرض نیرو های اوکراینی به روستای دانسک
روسیه در 24 فبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد تهدید، ترس و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، به همین علت برنامه ریزی شده است که اوکراین باید "غیرملیتازه و غیرنظامی" شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیربناهای نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نیروهای DPR و LPR در حال توسعه یک حمله هستند، اما بحث در مورد اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала