پرندگان که شبانه تا 5 کیلومتر از زمین ارتفاع می گیرند

© Depositphotos.com / DennisJacobsenСтриж в полете
Стриж в полете - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2022
عضو شوید
این پرندگان سیاه‌پر امریکایی بلند پرواز حتی تا هشت و نیم ماه بدون نشست پرواز می کنند، با خوردن حشرات تغذیه می شوند و از پرواز لذت می برند.
به گزارش اسپوتینک، مجله Current Biologyمی نویسد که ارتفاع پرواز برخی از پرندگان در شب به میزان روشنایی مهتاب بستگی دارد. بنابراین، این پرنده امریکایی Cypseloides niger Borealis، که عمدتاً در کوه‌های راکی در کلرادو ​​و زمستان در آمازون برزیل لانه می‌سازد، در شب‌های مهتابی به ارتفاع بیش از 4000 متر می‌رسد - بسیار بالاتر از آن شب‌های که ماه نو است. یا زمانی که مهتاب گرفته صورت میگردد وجود دارد.
Коршун в Республике Алтай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
شکار پرندگان نایاب؛ خوشگذرانی جنگ‌جویان طالب در افغانستان + تصاویر
آندرس هدنستروم از دانشگاه لوند در سوئد و همکارانش که شیفته سبک زندگی این پرندگان مهاجر بودند، هفت سوئیفت سیاه‌پر را در کلرادو گرفتند و برای هر پرنده یک دستگاه ردیابی نصب کردند. پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات، مشخص شد که سوئیفت ها بیش از 99 درصد از فصل هشت ماهه خود را بدون جوره شدن در پرواز گذرانده اند. همچنین در شب‌های قبل و بعد از ماه نو، میانگین ارتفاع پرواز این پرندگان کمتر از 1000 متر بود، اما در شب‌های مهتابی، به‌ویژه در ماه کامل، پرندگان بیشتر وقت خود را در ارتفاع حدود 2000 متر سپری می‌کردند. گاهی بالاتر تا ارتفاع 4000 و حتی تا 5000 متر بالا می رفتند. اما در طول مهتاب گرفتگی کامل که در جنوری 2019 اتفاق افتاد، پرندگان با تاریک شدن ماه به شدت سقوط کردند و این یک رویداد کاملاً جداگاه بود. و بلافاصله پس از پایان مهتاب گرفتگی ارتفاع خود را به دست آوردند.
هدنستروم می گوید: "این واقعیت که ارتفاع پرواز این پرندگان به فازهای ماه بستگی دارد، برای ما کاملاً غافلگیرکننده بود. ما همچنین متوجه شدیم که سوئیفت‌های سیاه در هشت و نیم ماه مهاجرت هرگز فرود نیامدند و همیشه در هوا باقی ماندند.
کشف علت مرگ مرموز دسته‌جمعی پرندگان در سواحل امریکا پس از ۴ سال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2018
کشف علت مرگ مرموز دسته‌جمعی پرندگان در سواحل امریکا پس از ۴ سال
محققان بر این باورند که سوئیفت های سیاه رنگ هنگام پرواز حشرات پرنده را شکار می کنند و در نتیجه قدرت آنها را در طول مسیر تقویت می کنند و نور مهتاب به آنها کمک می کند طعمه مورد نظر را پیدا کنند - به این ترتیب، ماه تقریباً به معنای واقعی کلمه با نور ماه خود به پرندگان غذا می دهد. یک فرضیه جایگزین ممکن است این باشد که سوئیفت ها از برخی شکارچیان شبانه دوری می کنند، اما در این مورد ارتفاعاتی که در آن بالا می روند بیش از حد به نظر می رسند، و فرود تا ارتفاع 700 متری در هنگام کسوف در این مورد غیر قابل توجیه به نظر می رسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала