خشم چین از اقدامات ریاکارانه و بدون مجازات آمریکا

© Depositphotos.com / СarlosphotosФлаг США
Флаг США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ی چینی در گزارشی از رفتار های ریکارانه و بدون مجازات ایالات متحده انتقاد نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه چینی "ژنمین ژیباو - People's Daily " در مقاله‌ی می نویسد که ایالات متحده دائماً از کشورهای دیگر می خواهد که از کنوانسیون های مختلف پیروی کنند، اما در مواردی که خودشان آنها را نقض کنند، هیچ تحقیق و مدرکی را به رسمیت نمی شناسند.
به گفته نویسنده این مقاله، واشنگتن اغلب برای مداخله در امور دیگران به بهانه "نگرانی" به "تحقیقات و بازرسی" می پردازد. این اتفاق در سال 1993 با کشتی کانتینری چینیYinhe رخ داد: ایالات متحده با استناد به برخی اطلاعات اطلاعاتی ادعا کرد که مواد شیمیایی در کشتی حمل می شود و پس از آن کشتی را رهگیری کردند. با این حال، بعداً واشنگتن مجبور شد اعتراف کند که هیچ چیز ممنوعه در داخل کشتی وجود نداشت.
وضعیت مشابهی در سال 2003 در بغداد رخ، زمانی که واشنگتن به طور غیرمنطقی عراق را به توسعه سلاح های کشتار جمعی متهم کرد. آنها بدون اینکه منتظر مجوز شورای امنیت سازمان ملل باشند، با نقض منشور سازمان به تهاجم دست زدند. در عین حال، ایالات متحده در حالی که به کشورهای دیگر "اهمیت" می‌دهد، نمی‌خواهد وقتی اتهاماتی علیه خود این کشور مطرح می‌شود، با حقیقت روبرو شود و جامعه بین‌المللی نمی‌تواند تأیید کند که آیا قوانین و مقرراتنقض شده است یا خیر.
نویسنده این مقال در ادامه می‌افزاید: ما در مورد وضعیت فعالیت های نظامی-بیولوژیکی آمریکا در اوکراین و اسناد منتشر شده توسط مسکو در این مورد صحبت می کنیم. به طور واضح، اینجا واشنگتن واکنش بسیار آشفته ای نشان داد: ابتدا آنها آن را "اطلاعات نادرست" نامیدند، سپس ادعا کردند که خود مسکو قصد دارد از چنین سلاح هایی علیه کی‌یف استفاده کند و در پایان گفتند که آنها هرگز کنوانسیون ها را نقض نکرده اند و آشکارا عمل کرده اند.
نویسنده، استدلال های ارائه شده از سوی ایالات متحده را بسیار متناقض دانست.
Официальный представитель Белого дома Джен Псаки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
کاخ سفید تهدید کرد: چین در صورت حمایت از روسیه با تحریم های سختی مواجه خواهد شد
وی در ادامه می گوید، تحلیل تطبیقی ​​این رویدادها به وضوح رفتار ریاکارانه واشنگتن را نشان می دهد که تنها برای جلب رضایت منافع خود عمل می کند.
نویسنده مقاله نتیجه گیری نموده که با این وجود، "کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی"، به ویژه بند پنجم و ششم آن در مورد حل و فصل اختلافات، به قوت خود باقی است و ایالات متحده باید پاسخ روشنی به جامعه بین المللی بدهد.
کسانی که باعث بحران اوکراین شدند باید به دقت درباره نقش خود در آن بیندیشند، مسئولیت‌های خود را جدی بگیرند و به جای سرزنش دیگران، برای کاهش تنش‌ها و حل مشکلات فعلی، گام‌های عملی بردارند.
وزارت دفاع روسیه قبلاً گزارشی ارائه کرده بود که از آن می توان نتیجه گرفت که ایالات متحده بیش از 200 میلیون دالر برای فعالیت آزمایشگاه‌ های خود در اوکراین که در برنامه بیولوژیکی نظامی آمریکا شرکت کرده‌اند و به‌ ویژه با عوامل بیماری‌ زای طاعون و سیاه‌ زخم سروکار داشتند، هزینه کرده است. به گفته وزارت دفاع روسیه، شبکه ای متشکل از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی در آنجا تشکیل شد که در راستای منافع پنتاگون فعالیت می کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала