زنان معترض: طالبان به‌جای وضع محدودیت بر زنان، در فکر تقویت رسانه‌ها باشند

© https://twitter.com زنان معترض در کابل: به خبرنگاران زن اجازه کار داده شود
 زنان معترض در کابل: به خبرنگاران زن اجازه کار داده شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
عضو شوید
شماری از معترضان زن در کابل به مناسبت روز خبرنگار، در یک حرکت نمادین به محدودیت‌های وضع‌شده بر رسانه‌های کشور از سوی طالبان اعتراض کردند.
به گزارش اسپوتنیک، شماری از زنان معترض در غرب کابل روز جمعه، 27 حوت به مناسبت روز ملی خبرنگار در کشور از مسوولان می‌خواهند که به آزادی مطبوعات احترام گذاشته و به‌جای سانسور و وضع محدودیت، در فکر تقویت رسانه‌ها باشند.
به گفته معترضان، خبرنگاران کشور طی چند سال گذشته بیشترین قربانی را در کار اطلاع‌رسانی داده‌اند و بنابراین، باید برای تأمین امنیت رسانه‌ها و خبرنگاران و حل مشکلات مالی آنان تلاش شود.
معترضان می‌گویند: "مسوولان باید به خبرنگاران زن اجازه کار در رسانه‌ها را بدهند و نباید به بهانه‌های مختلف آنان را از کار در رسانه‌ها باز دارند."
به گفته آنان، نباید بر خبرنگاران زن تبعیض جنسیتی اعمال شود.
افزون بر این، معترضان از جامعه جهانی خواسته‌اند که مسأله تعقیب و بازداشت خبرنگاران از سوی طالبان را جدی گرفته و بر کابل فشار بیاورد تا دست از این کار بردارد.
این در حالی است که اداره استخبارات روز پنج‌شنبه، 26 حوت پس از آن که از گروپ رسانه‌ای موبی خواست سریال‌های خارجی پخش نکند، دو خبرنگار طلوع‌نیوز را نیز بازداشت کرد. افراد بازداشت‌ شده، روز گذشته از بند رها شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала