طالبان طی دو روز 11 خبرنگار را بازداشت کرده اند

© کسراثبت 375 مورد خشونت علیه خبرنگاران در ده ماه گذشته
ثبت 375 مورد خشونت علیه خبرنگاران در ده ماه گذشته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
عضو شوید
کمیته مصوونیت خبرنگاران افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته که طالبان در دو روز گذشته 11 خبرنگار را در کابل و برخی ولایت های دیگر بازداشت کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، این کمیته ناوقت روز جمعه (27 حوت) تصریح کرده که در این مدت، هفت خبرنگار و مسوولان رسانه‌ خاور در کابل و اتل خان، ستانکزی رییس تلویزیون همیشه بهار در ولایت ننگرهار از سوی افراد طالبان بازداشت شده‌اند.
این کمیته همچنین افزود که در دو روز گذشته، افراد طالبان وارد تلویزیون خصوصی طلوع نیوز در کابل شده و خپلواک، صاپی، مدیرت خبر، بهرام امان مجری و نافع خلیق مسوول حقوقی این تلویزیون را بازداشت کردند.
کمیتۀ مصوونت خبرنگارن افغانستان از ادامه خشونت و بازداشت‌های کتلوی در این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته است: "کمیته مصونیت خبرنگاران به این باور است که بازداشت خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای بر وضعیت عمومی رسانه‌ها و کارهای رسانه‌‌ای تاثیر منفی می‌گذارد."
Фотожурналист Reuters  Carlos Barria во время применения слезоточивого газа в Миннеаполисе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.02.2022
خبرنگاران روسیه امروز مورد گلوله‌باری نظامیان اوکراینی قرار گرفتند
این کمیته همچنین اضافه کرده که ادامه این وضعیت آزادی بیان را در این کشور متاثر خواهد ساخت و نیز روند اطلاع‌رسانی برای شهروندان افغان و حق دسترسی به اطلاعات صدمه خواهد زد.
این نهاد حامی خبرنگاران گفته است که اقدامات اخیر طالبان علیه رسانه‌ها و خبرنگاران در این کشور، در تعارض با قانون رسانه‌های همگانی افغانستان است که به تازگی از سوی طالبان نافذ اعلام شده است.
کمیتۀ مصوونت خبرنگاران افغانستان همچنین خواستار پیگرد جدی بازداشت‌های مسوولان رسانه‌ها و خبرگاران شده و از این گروه خواسته است تا کمیسیون رسیدگی به تخطی‌های رسانه‌ای را هرچه زودتر دوباره فعال کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала