لوکاشنکو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در بلاروس نداریم

© Sputnik / Miroslav Rotar /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Республики Беларуссии Александр Лукашенко. Архивное фото
Президент Республики Беларуссии Александр Лукашенко. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
عضو شوید
الکساندر لوکشانکو، رئیس‌جمهور بلاروس با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در کشور ندارد، ابراز امیدواری کرد که اوضاع تا این حد بدتر نشود که مجبور به این کار (استقرار سلاح هسته‌ای) شویم.
به گزارش اسپوتنیک، آقای لوکاشنکو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی جاپانی TBSگفت: من قصد ندارم سلاح‌ هسته‌ای را در اینجا (بلاروس) مستقر کنم، قصد ندارم در اینجا سلاح هسته‌ای تولید و علیه کسی استفاده کنم. این هرگز در برنامه‌های رهبری بلاروس و در برنامه‌های من نبوده است.
لوکاشنکا در پاسخ به این سوال که آیا در صورت وخامت اوضاع سلاح هسته‌ای در بلاروس قرار خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد که اوضاع تا این حد بدتر نشود.
رئیس‌جمهور بلاروس گفت: نه، فکر نمی‌کنم چنین وضعیتی پیش بیاید. من فکر می‌کنم که در امریکا و غرب همه آنقدر دیوانه نشده اند که ما این مشکل را از طریق سلاح هسته‌ای حل کنیم.
لوکاشنکو نکته اصلی اظهارات قبلی خود را در این زمینه توضیح داد: برای جلوگیری از هیروشیما و ناگاساکی که این اتفاق هرگز به بلاروس نیفتند و حتی چنین تهدیدی برایش وجود نداشته باشد، گفتم "اگر امریکایی‌ها، فرانسه و بریتانیا سلاح هسته‌ای را در نزدیکی ما به‌طور مثال در لهستان، لیتوانی یا هم در اوکراین قرار دهند، پس من از پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) می‌خواهم که سلاح هسته‌ای را که زمانی به روسیه تحویل داده بودیم، به ما بازگرداند".
رئیس‌جمهور بلاروس همچنان در پاسخ به این سوال که آیا اصلاحات اخیر قانون اساسی بلاروس امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای در این کشور را فراهم می‌کند، گفت: قانون اساسی ربطی به این موضوع ندارد. قانون اساسی قدیم و قانون اساسی فعلی، هیچ ربطی به این موضوع ندارد. زیرا طبق قانون اساسی قدیم ما، هیچ کس من را از بازگرداندن سلاح هسته‌ای به بلاروس منع نکرد. این قانون دقیقاً همین طور است. با اصلاحات قانون اساسی، ما حتی در مورد آن فکر نکردیم. این من‌درآوردی غرب است.
Президент Белоруссии Александр Лукашенко выступает на митинге, организованном в его поддержку на площади Независимости в Минске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2022
لوکاشنکو: مینسک اجازه خنجر زدن از پشت به نیروهای مسلح روسیه را نمی‌دهد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала