وال استریت ژورنال: تحریم های ضد روسیه تأثیر چندانی ندارد

© Fotolia / AlexkichНадпись "санкции", сложенная из кубиков между флагами США и России
Надпись санкции, сложенная из кубиков между флагами США и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
عضو شوید
یک روزنامه‌ی آمریکایی در مقاله‌ای در مورد اعمال تحریم های آمریکایی می‌نویسد که ایالات متحده به زودی مجبور خواهد شد وفاداری متحدان خود را در مورد تحریم های ضد روسیه خریداری کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مطلبی می‌نویسد: تحریم‌های ضد روسی آمریکا و کشورهای اروپایی نمی‌تواند تاثیر چندانی داشته باشد، زیرا این تحریم ها نیمه‌ اقداماتی است که می‌تواند به خود غرب آسیب برساند.
به گفته نیکلاس لمبرت نویسنده این مقاله و کارشناس تاریخ و اقتصاد، اظهارات سیاستمداران غربی در مورد شدت بی سابقه تحریم ها علیه مسکو به طور قابل توجهی اغراق آمیز است. برای وضوح، او اقدامات فعلی را با انزوای اقتصادی آلمان در آستانه جنگ جهانی اول مقایسه کرد.
کارشناس می نویسد: در آن زمان، جهان در گلوبال ترین حالت قرار داشت و بریتانیا به عنوان کشور برتر که بر تجارت جهانی مسلط بود، از قبل محدودیت های اصلی را علیه آلمان آماده کرد و توانست به اتفاق نظر در دولت و منطقی بودن اقدامات خود دست یابد.
او گفت: "قصد انگلیس ها این بود که به سرعت اقتصاد آلمان را فلج و "بی اعتبار" کنند، ناآرامی های اجتماعی کافی را برانگیزد تا فشار سیاسی بر دولت آلمان برای درخواست صلح ایجاد شود. لامبرت گفت که این یک جنگ اقتصادی تمام عیار در دنیای به هم پیوسته بود".
نویسنده مقاله در همان زمان سطح تنش اقتصادی را با یک زلزله مقایسه کرد و اظهار داشت که اگر لشکرکشی بریتانیا به آلمان در سال 1914 به عنوان یک فاجعه ده امتیازی تصور شود، در عمل فقط می تواند به هشت امتیاز برسد و بعداً گردش مالی را به حدود پنج امتیاز کاهش داد. به گفته لمبرت، آنچه اکنون غرب با روسیه انجام می‌دهد فقط شایسته سه نمره "امتیاز" است.
وی در پایان گفت: "اقدامات غرب علیه روسیه صدمات جانبی زیادی به بار خواهد آورد. تحریم ها بدون شک به روسیه آسیب خواهند رساند، اما هم به گروه های ذینفع و هم به مردم در غرب آسیب خواهند رساند. میهن پرستی و رفاقت در حال کاهش است و رضایت - عمومی و گروهی- باید خریداری شود. "
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала