کاخ سفید تهدید کرد: چین در صورت حمایت از روسیه با تحریم های سختی مواجه خواهد شد

© AFP 2023 / Saul LoebОфициальный представитель Белого дома Джен Псаки
Официальный представитель Белого дома Джен Псаки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید بار دیگر چین را به اعمال تحریم ها در صورت حمایت آن کشور از روسیه تهدید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفیددر بیاناتی اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا امکان بررسی اعمال تحریم‌ها علیه چین را در صورت تشدید اختلافات بین کشورها رد نمی‌کند.
وی می‌گوید: "تعدادی از ابزارهای نفوذ را می‌توان در نظر گرفت، قطعاً یکی از آنها تحریم‌ها است. او (رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن) توضیح داد که اگر چین از روسیه حمایت مادی کند، عواقبی سختی را در پی خواهد داشت".
جن ساکی تصریح کرد، محکوم نکردن عملیات ویژه روسیه در اوکراین توسط چین، پیام زیادی را منتقل می‌کند.
پیشتر گزارش شده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد به شی جین پینگ، رهبر چین اعلام کند که اگر معلوم شود چین از اقدامات روسیه در اوکراین حمایت می کند، واشنگتن اقداماتی را علیه آن کشور انجام خواهد داد.
این اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی مطرح می‌شود که پیش ازاین جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در دیدار هفته جاری خود با دیپلمات ارشد چینی در رم نسبت به همسویی پکن با مسکو در زمینه بحران اوکراین ابراز "نگرانی عمیق" کرد.
گفتنی است گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала