رئیس پنتاگون: نیازی به جنگ با روسیه نداریم

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteГенерал армии США Ллойд Джеймс Остин III
Генерал армии США Ллойд Джеймс Остин III - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
عضو شوید
وزیر دفاع آمریکا بار دیگر تاکید کرد که کشورش در اوکراین وضعیت "پرواز ممنوع" اعلام نخواهد کرد، چرا که این کار "به معنای رویارویی با روسیه است."
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی CNN گفت: آمریکا هیچ تمایلی به شرکت دردرگیری ها در اوکراین ندارد و منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور نیز ایجاد نخواهد کرد، هیچ کس نیازی به رویارویی بین ایالات متحده و روسیه ندارد.
وزیر دفاع آمریکا گفت که رئیس جمهور بایدن به صراحت گفته است که ارتش ما به درگیری با روسیه در اوکراین نخواهد پرداخت
وی تاکید کرد که ایالات متحده از "هر وجب" خاک کشورهای ناتو دفاع خواهد کرد.
وزیر دفاع آمریکا گفت: ایجاد منطقه پرواز ممنوع، در واقع به این معناست که در نبرد هستیم، به این معناست که با روسیه در جنگ قرار داریم ، یعنی ما مخالف روسیه هستیم، ما در مورد دو قدرت هسته ای صحبت می کنیم، هیچ کس قصد دخالت در چنین درگیری را ندارد، و این چیزی است که ما گفته‌ایم و رئیس‌جمهوری‌مان نیز بار ها گفته است، که قصد جنگ با روسیه را نداریم.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی ، از عملیات ویژه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
وزارت دفاع روسیه روز 25 فبروری ، تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала