کارشناس: تحریم های غرب علیه روسیه منجر به سقوط دالر و یورو خواهد شد

© Flickr / Photos8.comДоллар
Доллар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
عضو شوید
یک کارشناس اقتصاد در مقاله‌ی برای یک نشریه‌ای چین نوشت: تحریم های غرب علیه روسیه ممکن است کشورها را وادار کند که ذخایر خود را به دالر و یورو کاهش دهند و یا به صورت کل از معاملات به این ارز ها اجتناب کنند.
به گزارش اسپوتنیک، نیل کیمبرلی، کارشناس اقتصاد کلان و بازارهای مالی در مقاله ای برای روزنامه چینی ساوت چاینا مورنینگ پست نوشت: تحریم های غرب علیه روسیه می تواند کشورهای دیگر را وادار کند که ذخایر ارزی خود را به دالر و یورو کنار بگذارند.
کارشناس خاطرنشان کرد که در سال های اخیر، مسکو به دنبال محدود کردن ذخایر خود به دالر بوده است و بانک مرکزی به ذخایر به یورو، طلا و یوان بیشتر توجه کرده است. به عقیده وی، تصمیم ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای مسدود کردن ذخایر ارزی روسیه به یک سابقه "ناسالم" تبدیل شده است که مستلزم تسریع سرعت تنوع بخشیدن به ذخایر در جهان است.
کیمبرلی گفت: "تحریم‌های غرب که دستررسی مسکو از ذخایر ارزی آن را قطع می‌کند، به چین انگیزه قوی برای دور شدن از دالر و یورو می‌دهد و این امر می‌تواند سایر کشورها را به پیروی از آن تشویق کند."
کارشناس محبوبیت فزاینده یوان را به عنوان ارز ذخیره پیشنهاد نموده است.
کیمبرلی در پایان گفت: پکن نیز ممکن است تنوع بخشیدن به ذخایر ارزی چین را که اکنون به 3.2 تریلیون دالر آمریکا می رسد، مصلحت بداند.
گفتنی است گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала