آمریکا شرایط لغو تحریم ها علیه روسیه را نام‌برد

© REUTERS / Pool / Olivier HosletГоссекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия
Госсекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده زمان لغو تحریم های آمریکا علیه روسیه را مشخص کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (18 مارچ) در بیاناتی اظهار داشت: "تا زمانی که مسکو مسیر خود را تغییر ندهد تحریم های ایالات متحده علیه روسیه پابرجا خواهد ماند."
وی گفت: "البته، تحریم‌ها به خودی خود برای دائمی بودن طراحی نشده‌اند. هدف از تحریم ها فقط یک ابزار برای تغییر رفتار آنها [روسیه] است."
وی افزود: با رسیدن به هدف مورد نظر تحریم‌ها رفع خواهد شد.
رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با ابراز امیدواری برای توقف درگیری‌ها در اوکراین، خاطرنشان کرد که تحریم‌ها در این مورد در نهایت لغو خواهد شد.
بلینکن افزود که نتیجه فشار تحریم‌ها بر فدراسیون روسیه فوراً به دست نخواهد آمد، بنابراین باید برای این واقعیت آماده باشید که محدودیت‌ها "برای مدت معینی ادامه خواهند داشت".
در همین حال، آمریکا همچنان به اعمال تحریم های جدید علیه روسیه ادامه می دهد. در 16 مارچ، کاخ سفید آمادگی خود را برای تشدید تحریم ها در حوزه اقتصادی اعلام کرد.
گفتنی است در 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی ، از عملیات ویژه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала