احتمال برگزاری مذاکرات روسیه و اوکراین در سوئیس

CC BY-SA 4.0 / Rzn Torbey / Geneva Lake by a Drone Camera 01 (cropped image)Вид на Женеву с высоты
Вид на Женеву с высоты - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2022
عضو شوید
آندره سوزدالتسف کارشناس امور بین‌المللی روسیه گفت که تنها یک کشور بی‌طرف می‌تواند میانجی در مذاکرات روسیه و اوکراین باشد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته سوزدالتسف، سوئیس که سال ها این وضعیت را حفظ کرده بود، سوئیس بی‌طرف بودنش را پس از حمایت از تحریم‌های ضد روسیه از دست داد و برای مسکو سمی شد.
این کارشناس امور بین‌المللی روسیه می‌گوید که برگزاری مذاکرات بین مسکو و کی‌یف در سوئیس که آماده فراهم کردن جهت میزبانی از مذاکرات است غیرممکن است. به گفته وی، این کشور شرایط لازم برای یک نشست در سطح بالا را ندارد.
کارشناس روس احتمال برگزاری مذاکرات در سوئیس را ارزیابی کرد: "اگر ما در مورد یک نشست در سطح بالا صحبت می‌کنم، حتی نه به سطح یک جلسه روسای جمهور، اما فرض کنید در سطح وزیران خارجه، آنگاه ترکیه از قبل سابقه اثبات شده‌ای دارد. اردوغان با هر دو (مسکو و کی‌یف کشور) تماس دارد. بلاروس، جایی که هیات‌ ها در آنجا ملاقات کردند، از نظر طرف اوکراینی یکی از طرفین درگیر و برایش سمی است. استفاده از سوئیس در حال حاضر نتیجه معکوس دارد، زیرا این کشور به طور کامل درگیر جنگ تحریم‌ها علیه روسیه است، لازم نیست آن را یک کشور بی‌طرف برای آینده در نظر بگیریم".
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که اسرائیل را برای دیدار با طرف روسی بررسی می‌کند. تل‌آویو به امکان سازماندهی چنین رویدادی در خاک خود اعتراف کرد. به گفته سوزدالتسف، این بهترین ایده نیست.
وی می‌گوید: "اسرائیل اکنون به‌طور فعال با رئیس‌جمهور اوکراین تماس دارد، با مسکو در تماس است، اما اسرائیل درگیر دیگری است - درگیری عمیق‌تر و قدیمی‌تر که حدود 70 سال قدمت دارد. انتخاب کشور که از نظر ژئوپلیتیک کم و بیش آزاد باشد، مطلوب است. میانجیگری یک چیز است و فقط فراهم کردن محل یک چیز دیگر. میانجی‌‌ها معمولاً فرمت‌هایی را پیشنهاد می‌کنند و فعالانه در فرآیند مذاکره مشارکت دارند. ترکیه می‌تواند برخی از فرمت‌ها را ارائه دهد و در تلاش است تا این کار را انجام دهد و یک گزینه برای فراهم کردن یک اتاق، یک میز و یک چوکی وجود دارد".
آندره سوزدالتسف کارشناس امور بین‌المللی روسیه گفت: سوئیس برای ما به عنوان کشوری که از وضعیت بی‌طرفی بیرون شده‌است سمی است.
Резиденция президента Украины в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
نگرانی غرب از موضع نامشخص اوکراین در مذاکرات با روسیه
سوئیس آماده است تا میانجی و میزبان مذاکرات احتمالی بین مسکو و کی‌یف باشد. همانطور که ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس که کشورش "بی‌طرف با سنت انسان دوستانه و متعهد به آزادی است".
در 28 فبروری، سوئیس تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه را به رسمیت شناخت و اقدامات مشابهی را اعمال کرد.
مذاکرات بین وزرای خارجه روسیه و اوکراین در ترکیه برگزار شد، انقره همچنین پیشنهاد فراهم کردن نشست سران کشورها را داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала