Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سیتی بالاتر از رئال و بارسا؛ آبی‌ها ثروتمندترین باشگاه جهان

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر منچسترسیتی Футбол. Лига чемпионов. Матч ЦСКА - "Манчестер Сити"
منچسترسیتی Футбол. Лига чемпионов. Матч ЦСКА - Манчестер Сити - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2022
عضو شوید
باشگاه فوتبال منچسترسیتی با پشت سر گذاشتن بارسلونا؛ برای اولین بار صدر جدول ثروتمندترین باشگاه جهان را گرفت.
به گزارش اسپوتنیک؛ باشگاه فوتبال منچسترسیتی برای اولین بار در تاریخ خود با عبور از بارسلونا؛ توانست صدر فهرست رده بندی Deloitte را بگیرد و بالاتر از دیگر باشگاه، ثروتمندترین باشگاه جهان از نظر درآمد شود.
قهرمان لیگ برتر با مجموع درآمد سالانه 571.1 میلیون پوند توانست که صدر جدول "پولی شرکت حسابداری Deloitte برای فصل 2020-21 را گرفت و یک گام کوچک بالاتر از رئال مادرید با درآمد 537.7 میلیون پوندی را بگیرد.
سیتی یک سال پیش در جایگاه ششم "مان لیگ" قرار گرفت و پس از رقبای محلی یونایتد و غول‌های اسپانیایی رئال و بارسلونا تنها چهارمین باشگاهی است که در صدر فهرست رده بندی "دیلویت" قرار بگیرد.
رشد چشمگیر از نقطه نظر مالی به دنبال دگرگونی ثروت باشگاه در زمین است و سیتی پس از تصاحب ابوظبی در سال 2010 از مبارزان دیرینه؛ به غول فوتبال انگلیس تبدیل شد.
در 25 سالی که لیگ پول برای اولین بار پس از فصل 97-1996 معرفی شد، درآمد سیتی از 12.7 میلیون پوند به 571.1 میلیون پوند افزایش یافته است.
پنج باشگاه انگلیسی دیگر به رهبران لیگ برتر در جمع 10 تیم برتر پیوستند که یونایتد در رده پنجم، لیورپول و چلسی به ترتیب هفتم و هشتم و تاتنهام در رده دهم قرار دارند.
بایرن مونیخ بالاتر از بارسلونا سوم شد و پاریسن‌جرمن در رده ششم و یوونتوس در رده نهم قرار گرفتند.
تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا تصویر سال قبل را تغییر داد، به طوری که یونایتد و اسپرز هر دو یک جایگاه را از دست دادند و لیورپول دو رتبه سقوط کرد.
از بین 10 باشگاه برتر، تنها سیتی، پی‌اس‌جی، چلسی و یوونتوس نسبت به سال گذشته افزایش درآمد داشته‌اند.
با این حال، بارسلونا بزرگترین بازنده لیگ پول بود و از رتبه اول به چهارم سقوط کرد – پایین‌ترین رتبه آنها از سال 2014 - پس از تابستانی که در آن مشکلات مالی به خوبی اعلام شده؛ آنها را مجبور به جدایی از لئو مسی کرد.
به طور کلی، Deloitte تخمین زد که باشگاه‌های "لیگ پول" بیش از 1.7 میلیارد یورو در دو فصل گذشته در نتیجه کووید-19 از دست داده‌اند.
با این حال، فوتبال نسبت به سایر صنایع انعطاف‌پذیرتر بوده و در حالی‌که قرنطینه‌ها به کمترین درآمد روز مسابقه در 25 سال انتشار این نشریه کمک کرده، درآمد پخش‌شده به رکورد 3.7 میلیارد پوند در سراسر لیگ‌های برتر اروپا رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала