یونیسف: 13 میلیون کودک در افغانستان نیاز جدی به کمک‌های جهانی دارند

© Sputnikکودکان
کودکان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2022
عضو شوید
رئیس ارتباطات صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف یک بار دیگر افغانستان را کشور دشوار برای کودکان دانست و می‌گوید، سیزده میلیون کودک در افغانستان نیاز جدی به کمک‌های جهانی دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، سامانتا مورت، رئیس یونیسف برای افغانستان گفت: "افغانستان جای بسیار دشواری برای کودک بوده و است. چالش‌های بزرگ برای کودک در این کشور وجود دارد زیرا 13 میلیون کودک نیاز به کمک دارند و 4 میلیون کودک از رفتن به مکتب‌ها محروم اند. ما نیاز به انجام کارهای بهتر در افغانستان داریم".
سامانتا مورت از تمویل کننده‌گان مالی شان می‌خواهد، دو میلیارد دالر را هر چه زودتر در اختیار آنان قرار دهند تا برای کودکان افغان زمینه‌ خدمات آموزشی و صحی را فراهم سازد.
وی گفت: "نیازها بزرگ اند. بخاطر پشتیبانی از آن، یونیسف در دسمبر سال گذشته بزرگترین درخواست کمک در تاریخ 75 ساله اش را برای دو میلیارد دالر برای پشتیبانی از کودکان و خانواده‌ها راه اندازی کرد. اکنون ما تنها هفده در صد آن را بدست آورده ایم و از تمویل کننده‌گان ما می‌خواهیم تا هر چی زودتر این پول را بپردازند".
کودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2022
هشدار سازمان ملل درباره بحران گرسنگی در افغانستان
نهادهای مدافع حقوق کودکان درحالی از اوضاع بد کودکان افغان ابراز نگرانی می‌کنند که بر بنیاد گزارش‌های یونیسف با تحولات پسین و بحران اقتصادی در افغانستان کودکان کارگر در کشور به گونه‌ بی‌پیشینه افزایش یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала