4 پیامد ناشی از کم‌خوابی برای بدن

© Depositphotos.com / Krakenimages.comЗевающая полная женщина
Зевающая полная женщина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2022
عضو شوید
خواب یکی از نیازهای بشر در طی 24 ساعت شبانه روز است و بسته به سن فرد نیاز خواب متفاوت است که البته کیفیت خواب اهمیت بیشتری از طول زمان خوابیدن دارد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فنلاندی ایلتا سانومات در مقاله‌ای از چهار پیامد خطرناک ناشی از کم‌خوابی برای بدن نامبرده است.
این روزنامه می‌نویسد، کم‌خوابی را نباید نادیده گرفت زیرا می‌تواند رفتار افراد را کاملاً تغییر دهد و بر سلامت او تاثیر منفی بگذارد.
در این مقاله به چهار مشکل اصلی اشاره کرده که منجر به کم‌خوابی منظم می‌شود. اول از همه، مغز انسان به‌طور کامل بهبود نیافته است. به ویژه کم‌خوابی باعث خستگی و مشکلات حافظه و در نتیجه پاسخ و تمرکز حواس را کاهش می‌دهد. حتی یک شب بی‌خوابی خطر تصادف را افزایش می‌دهد.
دوم این که کمبود خواب مزمن منجر به افزایش وزن سریع می‌شود. همانطور که دانشمندان توضیح می‌دهند، کمبود خواب باعث افزایش گرسنگی و اشتها می‌شود و این باعث می‌شود که فرد بیش از حد لازم غذا بخورد. علاوه براین، در افراد مبتلا به اختلالات خواب، تحمل طبیعی بدن برای گلوکز کاهش می‌یابد که بعداً می‌تواند منجر به ابتلا به دیابت نوع 2 شود.
علاوه براین، کمبود خواب منجر به افزایش ضربان قلب و فشار خون بالا می‌شود. در نتیجه، کم‌خوابی نه تنها بر عملکرد مغز، بلکه بر عملکرد قلب و عروقی قلبی خونی نیز تاثیر منفی می‌گذارد. همچنین اشاره شده است که کم‌خوابی می‌تواند خلق و خو را خراب کند و علائم افسردگی را ایجاد کند. به ویژه، فردی که به اندازه کافی نمی‌خوابد، بیشتر مستعد عصبانیت است.
خطرات ناشی از بیخوابی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2021
خطرات ناشی از بیخوابی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала