رسانه: آمریکا تعداد زیادی سامانه دفاع هوایی پاتریوت به عربستان سعودی داده است

© Photo / U.S. ArmyЗенитно-ракетный комплекс Patriot
Зенитно-ракетный комплекс Patriot - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ای آمریکایی در گزارشی افشا نموده که ایالات متحده آمریکا در ماه گذشته تعداد زیادی از سامانه های دافع هوایی پاتریوت را به عربستان سعودی تحویل داده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات ارشد آمریکایی نوشته است که دولت بایدن تعداد قابل توجهی سامانه ضدموشکی پاتریوت را طی ماه گذشته به عربستان سعودی منتقل کرده‌است.
وال استریت ژورنال به نقل از منابعی در دولت آمریکا گزارش داد که مقامات آمریکایی طی ماه گذشته تعداد زیادی سامانه دفاع هوایی پاتریوت را به عربستان سعودی منتقل کرده است.
به گفته یک مقام ناشناس، تامین مجتمع‌های لازم برای دفع پهپادها و حملات موشکی گروه انصارالله (حوثی‌ها) در یمن توسط عربستان سعودی ضروری است.
ریاض اواخر سال گذشته از ایالات متحده درخواست کردکه سیستم های پاتریوت را تامین کند و خاطرنشان کرد که ذخایر این سیستم ها در عربستان اندک است.
منبع به این نشریه خاطرنشان کرده است که این تصمیم، به دلیل تقاضای زیاد برای این نوع سلاح از سوی دیگر متحدان آمریکا چندین ماه به طول انجامید.
مجتمع های پاترویوت و سایر تجهیزات نظامی از دیگر کشورهای خاورمیانه به عربستان سعودی منتقل شده است.
عربستان سعودی از سال گذشته درخواست دریافت استقرار تعداد بیشتری از این سامانه ضدموشکی را از آمریکا کرده بود.
بی‌پاسخ گذاشتن این درخواست از سوی واشنگتن برای ماه‌ها، یکی از دلایل سردی روابط میان ریاض و واشنگتن بعد از ریاست جمهوری بایدن، عنوان شده است.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای جنبش شیعه "انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین‌المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله صحت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала