عمران خان: برای نخستین بار فرصت واقعی صلح در افغانستان به‌میان آمده است

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان در بیاناتی اظهار داشت که اکنون پس از 40 سال، فرصت واقعی برای بازگرداندن صلح و امنیت در افغانستان و منطقه به وجود آمده است.
به گزارش اسپوتنیک، عمران خان نخست وزیر پاکستان در این مقاله که به مناسبت برگزاری 48مین نشست سازمان همکاری‌های اسلامی نوشته، گفته است که کشورهای جهان اسلام باید برای جلوگیری از یک بحران انسانی و فروپاشی اقتصادی در افغانستان به طور جمعی عمل کنند.

نخست وزیر پاکستان خطاب به اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی گفته است: "با مقام‌های افغانستان برای ارتقای حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان، تشویق به فراگیری بیشتر، و توسعه راهبردهای موثر برای از بین بردن تهدید تروریستی از کشور، فعالانه تعامل کنیم."

عمران خان در حالی بر تعامل فعالانه با حکومت طالبان تاکید کرده است که با گذشت حدود هشت ماه از تسلط این گروه بر افغانستان، هنوز هیچ دولتی حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

قرار است که نشست سازمان همکاری‌های اسلامی تا دو روز دیگر با حضور وزیران خارجۀ کشورهای اسلامی در اسلام‌آباد برگزار شود.

نشست قبلی این سازمان در ماه دسمبر 2021 میلادی نیز در پاکستان برگزار شده بود.

کشورهای اسلامی در آن نشست تعهد کرده بودند که برای ایجاد میکانیزم کمک‌‌های بشردوستانه به افغانستان تلاش کرده و با همکاری شان با سازمان ملل متحد به هدف رهایی صدها میلیون دالر سرمایۀ منجمد شدۀ افغانستان ادامه خواهند داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала