یک پزشک اوکراینی خواستار"خصی کردن" سربازان اسیر روسیه شد

© Fotolia / Pix4Uدستکش پزشکی
دستکش پزشکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
عضو شوید
یک پزشک اوکراینی ادعا نموده است که به همکارانش دستور داده تا سربازان اسیر روسی را "خصی " یا به عباره دیگر از اندام های تناسلی محروم کنند.
به گزارش اسپوتنیک، گنادی دروزنکو، رئیس پروژه "بیمارستان سیار" اوکراین، در یک برنامه زنده شبکه تلویزیونی "اوکراین 24" بیانیه کاملاً تکان دهنده‌ی را ایراد کرد. او خواستار "خصی کردن" سربازان اسیر ارتش روسیه در اوکراین شد.
دروزنکو اظهاراتی را بیان کرد که در روسیه می تواند تحت چندین ماده قانون جزا او را مورد بازخواست قرار دهد.
به دلایل اخلاقی صحبت های وی منتشر نمی‌گردد، اما تکان دهنده ترین جمله او این بود که به پزشکان بیمارستان های سیار دستور داده است تا سربازان اسیر روسی را "خصی" کنند.
این پزشک اوکراینی همچنین سربازان روسیه را "مادرکیک و خسک" خواند.
تاکنون هیچ واکنش رسمی به این اظهارات چه از طرف اوکراین و چه از سوی روسیه صورت نگرفته است. با این حال، کمیته تحقیقات روسیه ممکن است به چنین اظهاراتی واکنش نشان دهد.
این نخستین مورد نیست که اوکراینی ها چنین اظهاراتی را مطرح نموده اند، چند روز پیش، سرگئی دینکو، رئیس سرویس مرزی اوکراین، پستی را در فیس بوک منتشر کرد که در آن خواستار انتقام خونین علیه همسران، فرزندان و والدین سربازان روسی شد. بعداً این مقام گفت که چنین پستی را منتشر نکرده و ظاهراً صفحه او هک شده است.
در 15 مارچ فخرالدین شرفمل یک مجری همین تلویزیونی "اوکراین 24" بیانیه آدولف آیشمن جنایتکار نازی را در مورد نابودی کودکان نقل کرد و خواستار نسل کشی روس ها شد.
در پی این اظهارات؛ الکساندر باستریکین رئیس کمیته تحقیقات روسیه دستور داد تا اظهارات فخرالدین شرافمال مورد ارزیابی قانونی قرار داده شود.
در همین حال، سرگئی اکسینوف، رئیس جمهور کریمه تاکید کرد که روسیه با اسیران جنگی در اوکراین با انسانیت رفتار می‌کند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شد، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала