تصویب استراتیژی امنیتی اتحادیه اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Европейского парламента в Страсбурге
Здание Европейского парламента в Страсбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه لتونیا اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ اتحادیه اروپا استراتیژی مشترک اتحادیه اروپا در ساحه امنیت و دفاع "کومپلکس استراتیژیکی" تائید گردید .
به گزارش اسپوتنیک، ادگارس رینکوویچ وزیر امور خارجه لتونیا، گفت که اتحادیه اروپا اولین استراتژی مشترک امنیتی و دفاعی اتحادیه اروپا "قطب نمای استراتژیک" را تائید کرده است.
وی در توییتی نوشت: اتحادیه اروپا به تازگی کومپلکس استراتژیکی را تأیید کرده است، این مجموعه ابزارهای لازم را برای اتحادیه اروپا فراهم می کند تا در کنار ناتو به یک بازیگر واقعی جیوپلیتیک در عرصه امنیتی و دفاعی تبدیل شود.
تحریم نفت روسیه اتحادیه اروپا را به زانو درمی‌آورد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2022
جمهوری چک: تحریم نفت روسیه می‌تواند اتحادیه اروپا را به زانو درآورد
پیش از این گزارش شده بود که در جریان نشست عمومی وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا قرار است بر سر "قطب نمای استراتژیک" به توافق برسند. صحبت درباره این است که باید اهداف اتحادیه اروپا در مسائل امنیتی و دفاعی را منعکس گردد و تهدیدات مربوطه تشخیص شود.
انتظار می رود این برنامه مشترک پاسخگویی بهتر به بحران های خارجی، حفاظت از اتحادیه اروپا و شهروندان آن و استفاده موثرتر از قابلیت های دفاعی موجود را ممکن سازد. انتظار می رود در نشست سران اتحادیه اروپا در 24 تا 25 مارچ، این استراتژی نهایی به تصویب رسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала