رسانه: ایالات متحده از روابط ایلان ماسک با چین می ترسد

© REUTERS / Mike BlakeПредприниматель Илон Маск
Предприниматель Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
عضو شوید
وال استریت ژورنال می نویسد که مقامات واشنگتن نگران روابط ایلان ماسک با چین هستند.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال، گزارش می دهند که روابط مالی ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی با چین باعث نگرانی مقامات واشنگتن از جمله برخی قانونگذاران شده است.
نگرانی این است که چین می‌تواند به اطلاعات طبقه‌بندی شده متعلق به شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی ماسک، از جمله از طریق تامین‌کنندگان خارجی SpaceX که ممکن است با پکن مرتبط باشند، دسترسی پیدا کند.
به گفته این روزنامه، برخی از قانونگذاران همچنین نگران "عدم وجود مرزهای مشخص" بین اسپیس ایکس و شرکت تولید موتر تسلا، بنیانگذار ماسک، که حضور پررنگی در چین دارد، هستند.
کریس استوارت، عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده، به دنبال جلسات توجیهی محرمانه با مقامات آژانس های ایالات متحده، از جمله اداره ملی شناسایی ایالات متحده (NRO) است.
هدف از این جلسات توجیهی تلاشی برای تعیین اینکه آیا دولت چین ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با اسپیس ایکس دارد یا خیر است. این نشریه اشاره می‌کند که استوارت همچنین می‌خواهد بفهمد آیا شرکت‌های مرتبط با چین در اسپیس ایکس سرمایه‌گذاری کرده‌اند که سهام آن در بورس معامله نمی‌شود.
پیش از این شرکت آمریکایی تسلا موتورز در سال 2003 به عنوان توسعه دهنده و سازنده موترهای برقی و فناوری های مرتبط با آنها تاسیس شد.
گفتنی است، دفتر مرکزی این شرکت در پالو آلتو، کالیفرنیا واقع شده است. این شرکت علاوه بر موترهای برقی، باتری و موتورهای الکتریکی را با استفاده از فناوری خود تولید می کند و آن را به شرکت های موترسازی دیگر مانند تویوتا و دایملر می فروشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала