پولیتیکو: تماس بایدن با شی جین پینگ روسیه و چین را بیشتر به هم نزدیک ساخت

© AP Photo / Damian DovarganesГлава Китая Си Цзиньпин ест шоколад на встрече с вице-президентом США Джо Байденом
Глава Китая Си Цзиньпин ест шоколад на встрече с вице-президентом США Джо Байденом  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ای آمریکایی در گزارشی می‌گوید، رئیس جمهور چین پس از گفتگوی تلفنی با رهبر کاخ سفید حمایت از روسیه را بیشتر افزایش داده است.
به گزارش اسپوتنیک،نشریه پولیتیکو می‌نویسد، گفتگوهای هفته گذشته میان رهبران چین و ایالات متحده موجب نزدیک شدن بیشتر چین به روسیه و حمایت بیشتر پکن از موضع مسکو در مورد اوکراین شده است.
مشخص شد که گفت‌وگوی تلفنی بین روسای جمهوری‌ آمریکا و چین نشان‌دهنده تعمیق مواضع اختلاف‌برانگیز میان دو کشور در مسائل مربوط به رویدادهای اوکراین است.
گفته شده است که در جریان این گفتگوی تلفنی بایدن نتوانست شی جین پینگ را متقاعد کند که از نفوذ چین برای توقف عملیات ویژه روسیه در اوکرایناستفاده کند. چند ساعت پیش از گفتگوی شی جین پینگ با بایدن، انتشار پیامی از سوی وزارت خارجه چین حاکی از آن است که بعید است هر گونه تصمیمی که چین در مورد بحران اوکراین بگیرد، انتظارات آمریکا را برآورده کند.
این نشریه خاطرنشان می کند که در عوض، چین در حال تقویت روابط خود با روسیه است و با تلاش های واشنگتن برای توقف عملیات ویژه مخالف است.
گفتنی است این تماس تلفنی میان روسای جمهوری آمریکا و چین روز جمعه گذشته (18 مارچ) انجام شد. این مکالمه که حدود دو ساعت به طول انجامید بیشتر بر اوضاع پیرامون اوکراین و تایوان تمرکز داشت.
در 18 مارس، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، گفت‌وگوی تلفنی دو ساعته داشتند. در این گفتگوها، رئیس جمهور چین تاکید کرد که پکن و واشنگتن باید روابط دوجانبه را در مسیر درست هدایت کنند و دو طرف باید علاوه‌بر به دوش کشیدن مسئولیت‌های بین‌المللی به شیوه‌ای درخور، برای (برقراری) صلح جهانی بکوشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала